قیمت نیم سکه | قیمت تمام سکه | قیمت سکه بهار آزادی

قیمت طلا در داخل کشور با انس جهانی در یک مسیر قرار دارد / تازه ترین پیش بینی از بازار طلا

کارشناس بازار ارز و طلا ، گفت: نوسانات فعلی در بازار طلا طبیعی است و قیمت‌ها به اندازه چشمگیری تغییر نمی‌کنند؛ به‌عبارتی تغییرات قیمتی که این روزها در بازار طلا مشاهده می‌کنیم، بسیار محدود و جزئی است و قیمت‌ها با یک شیب ملایم به سمت افزایش یا کاهش حرکت می‌کنند.

قیمت طلا در داخل کشور با انس جهانی در یک مسیر قرار دارد / تازه ترین پیش بینی از بازار طلا

شمش طلا، قطعات کوچکی از طلا با خلوص بالا است که به عنوان واحد استاندارد برای تجارت و سرمایه‌گذاری در بازار طلا به کار می‌رود. این شمش‌ها با وزن‌ها و مشخصات معین تولید می‌شوند و برای معاملات مالی و تصفیه حساب‌ها در بازارهای جهانی طلا به کار می‌روند. تصفیه و تاثیر خلوص شمش‌ها بر قیمت آنها مهمترین عوامل در معاملات طلا می‌باشد.

کارشناس بازار ارز و طلا ، گفت: طلا انس جهانی یکی از فاکتورهای اساسی در تعیین سمت وسوی قیمت طلا در بازار داخلی به شمار می‌رود.با تغییر انس جهانی طلا، قیمت طلا در داخل کشور نیز با آن هم‌مسیر خواهد شد.

ابراهیم محمدولی، با اشاره به افزایش نرخ انس جهانی طلا گفت: طلا انس جهانی یکی از فاکتورهای اساسی در تعیین سمت وسوی قیمت طلا در بازار داخلی به شمار می‌رود.با تغییر انس جهانی طلا، قیمت طلا در داخل کشور نیز با آن هم‌مسیر خواهد شد، اما در کشور ما نرخ ارز نیز بر بازار طلا و سکه موثر است و می توان آن را یکی از فاکتورهای مهم و اساسی بشمار آورد.

کارشناس بازار ارز و طلا ادامه داد: نوسانات فعلی در بازار طلا طبیعی است و قیمت‌ها به اندازه چشمگیری تغییر نمی‌کنند؛ به‌عبارتی تغییرات قیمتی که این روزها در بازار طلا مشاهده می‌کنیم، بسیار محدود و جزئی است و قیمت‌ها با یک شیب ملایم به سمت افزایش یا کاهش حرکت می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به اتفاقاتی که طی هفته‌های اخیر در بازار طلا و سکه رخ داد و قیمت‌ها تاحدودی نوسان پیدا کرد؛ اکنون بازار به آرامش و ثبات نسبی رسیده است. از نظر فعالان بازار قیمت‌ طلا و سکه مسیر طبیعی خود را طی می‌کند و هیچ علت خاصی برای نوسانات فعلی وجود ندارد.

این فعال بازار ارز و طلا تصریح کرد: نظر کارشناسان و فعالان بازار بر این است که زمان مناسب خرید طلا در دو هفته گذشته بود که بازار طلا آرامش و مقداری روند کاهشی داشت و هم‌اکنون معتقدند که قیمت طلا باید در همین محدود معامله شود چرا که در حال حاضر در نرخ واقعی خود قرار دارد.

محمد ولی با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز اگر بتواند در بلندمدت انتظارات متقاضیان را تامین کند، می‌تواند عامل آرامش بازارها باشد، اظهارداشت: تجربه نشان داده است که تک نرخی شدن ارز، نه تنها برای بازار طلا بلکه برای اقتصاد مفید است و به طو ریقین دو نرخی بودن ارز می‌تواند بازار طلا را با نوسانات شدید مواجه کند به همین دلیل تک نرخی شدن ارز را می توان عامل اصلی آرامش برای داد و ستد در تمامی بازارها دانست.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر