حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگی | همسان سازی حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق شامل این گروه هم شد / همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را همانند بازنشستگان کشوری و لشکری در برنامه هفتم توسعه لحاظ کرد.

افزایش حقوق شامل این گروه هم شد / همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

بسیاری از کشورها قوانینی برای حمایت از حقوق بازنشستگان دارند تا مطمئن شوند که آنان به دوران بازنشستگی شان متحمل مشکلات مالی نشوند. در برخی کشورها، این حقوق به عنوان پاداش برای عمر خدمت به کارفرمایان پرداخت می شود، در حالی که در دیگر کشورها، حقوق بازنشستگان از اموال عمومی تأمین می شود. اهمیت حقوق بازنشستگان برای سلامت مالی بازنشستگان نمی تواند اغفال شود و به عنوان یک حق اساسی شناخته می شود.

 حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به مصوبه کمسیون تلفیق در زمینه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: کمیسیون تلفیق چند روز گذشته موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را تعیین تکلیف کرد و اما موضوع بازنشستگان تامین اجتماعی لحاظ نشده بود و باید در این زمینه تعیین تکلیف می شد.

وی با اشاره به ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه بیان کرد: از این رو نمایندگان کمیسیون با تنفیذ این ماده در جریان جلسه امروز کمیسیون تلفیق موافقت کردند، این ماده تاکید دارد که دولت مکلف است بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد و از قبال این موضوع تمام کسانی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، حقوقشان همانند بازنشستگان کشوری و لشکری متناسب سازی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اصلاح عبارت " متوسط " از مصوبه افزایش حقوق انجام شد تا شرایط برای متناسب سازی حقوق بصورت صحیح فراهم شود، بیان کرد: کمیسیون تلفیق موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را همانند بازنشستگان کشوری و لشکری در برنامه هفتم توسعه لحاظ کرد بنابراین متناسب سازی حقوق، مشمول بازنشستگان تامین اجتماعی هم  خواهد شد.

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    بابا ما الان داریم از بی پولی و گرونی خفه میشیم سه سال دیگه کی مرده کی زنده...
    اینقدر وعده سرخرمن ندین
    خوتون جاتون گرمه چپتونم پره هی اراجیف تحویل ما میدین..

  • علی

    همش سر کاری رای بی رای

  • محمدعلی محمدیان

    آقای مرتضوی باتوجه تورم جامع (۴۵%) که خود دولت اعلام کرده است ، حقوق دریافتی بازنشستگان را طوری افزایش و متناسب سازی کنید که بتوانند مایحتاج ضروری روز مره و هزینه دارو و درمان خانواده خویش را تامین کنند واز آنجائیکه کارشناسان اقتصادی نیز برای امرار معاش یک خانواده حداقل۴۰میلیون برآورد کرد اند لذا بازنشستگان انتظار دارند هر آنچه که دولت وکارشناسان اقتصادی دولت برآورد کردند عمل کنند والی بازنشستگان پیش از حد در مضیقه هستند

  • مرتضی گروسی

    وزیر کار مرتضوی ریشه کارگران وبازنشستگان مثل موریانه داره میخوره این شخص بی سواد ضدکارگروبازنشسته گان کارگی هست چون خودشون یک کارفرما هستند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر