قیمت سکه | بازار سکه | قیمت سکه امروز

قیمت سکه مرز ۲۹ میلیون را از دست می‌دهد؟ / قیمت سکه بر سر دوراهی

سکه امامی دیروز مقاومت ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را شکست و وارد کانال ۲۹ میلیونی شد.

قیمت سکه مرز ۲۹ میلیون را از دست می‌دهد؟ / قیمت سکه بر سر دوراهی

قیمت سکه طلا به طور عمده توسط قیمت بازار بین المللی طلا تعیین می شود. به عبارت دیگر، قیمت سکه طلا به مبلغی تعیین می شود که ارزش روزانه طلا در بازار جهانی به آن مبلغ تبدیل شود. همچنین عوامل دیگری مانند تقاضا و عرضه، نرخ فائده، تورم، محدودیت های دولتی و نرخ ارز نیز بر روی قیمت سکه طلا تأثیر می گذارند. البته قیمت سکه طلا همیشه با قیمت بازار طلا برابر نیست و فاکتورهایی مانند تمایلات خریداران، دسترسی به منابع طلا و هزینه های تولید نیز می توانند به قیمت سکه طلا تأثیر بگذارند.

این حرکت صعودی به پشتوانه افزایش قیمت دلار اتفاق افتاد. اما کانال ۲۹ میلیون تومان امروز یکشنبه ۵ آذر برای سکه حفظ خواهد شد؟

اکثر معامله‌گران بر این باور هستند که بازارساز اجازه صعود به دلار نمی‌دهد و در حال حاضر از عهده این کار بر می‌آید. برای همین احتمال دارد دلار راه نزول در پیش بگیرد که اگر این‌طور شد، به احتمال زیاد سکه نیز تردد را کنار گذاشته به کانال قبلی عقب‌نشینی می‌کند.

به‌صورت سنتی در این سال‌ها سکه به مراتبط بیشتر تحت تاثیر دلار بوده تا قیمت طلا. برای همین هم می‌توان اکثر اوقات روند دلار را عامل اصلی تعیین‌رفتار سکه قلم‌داد کرد.

پرسش بعدی این است که آیا سکه به زیر ۲۸ میلیون و ۸۰۰ تومان باز می‌گردد یا نه قصد دارد آن مرز را به یک حمایت جدی تبدیل کند؟

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر