ایران خودرو | قیمت خودرو | بازار خودرو | فروش خودرو

پژو ۲۰۶ خودران معرفی شد / امکانات و آپشن‌های جدیدترین محصول ایران خودرو + تصاویر

۲۰۶ خودران یکی از خودروهای حاضر در نمایشگاه تیونکس بود که به طور کلی توسط یک شخص طراحی و ساخته شده. در ادامه امکانات، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم این خودروی خودران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پژو ۲۰۶ خودران معرفی شد / امکانات و آپشن‌های جدیدترین محصول ایران خودرو + تصاویر

ایران خودرو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای سواری و تجاری در ایران است. این شرکت در سال ۱۳۴۵ تاسیس شده و درحال‌حاضر بیش از ۷۰ درصد از بازار خودروهای ایران را تامین می‌کند. محصولات ایران خودرو شامل خودروهای پژو و سایپا می‌باشد که به طور گسترده در سراسر کشور فروخته می‌شوند. همچنین، ایران خودرو در سال ۲۰۱۶ با شرکت‌های بین‌المللی مانند رنو، سوزوکی و چری همکاری کرده است تا خودروهای بین‌المللی را به بازار ایران وارد کند.

پژو206-خودران

به راحتی می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه تیونکس، معرفی پژو ۲۰۶ خودران بود که صفر تا صد طراحی، کالیبراسیون و آماده سازی‌اش به تنهایی توسط مهندس عباسی صورت گرفت و توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.

ویژگی‌های مهم ۲۰۶ خودران چیست؟

از مهم‌ترین امکانات و ویژگی‌های این خودرو می‌توان به رانندگی خودکار و بین خطوط، مجهز بودن به رادار تابلو خوان و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، قابلیت تشخیص وضعیت هوشیاری راننده و … اشاره کرد که همان طور که پیش تر گفته شد، برنامه‌ریزی و طراحی همه این امکانات توسط یک شخص صورت گرفته است.

رانندگی خودکار و بین خطوط

در رانندگی خودکار و بین خطوطی که برای ۲۰۶ خودران در نظر گرفته شده از اطلاعات سنسورها و رادارهایی استفاده می‌شود که دور تا دور خودرو نصب شده‌اند و دیتایی (Data) کلی از اطراف خودرو در اختیار کامپیوتر مرکزی قرار می‌دهند. در نهایت مغز مرکزی کنترل‌کننده با استفاده از برنامه‌ریزی‌ها و الگوریتم‌های تعریف شده و اطلاعاتی که در اختیار دارد، خودرو را به صورت اتوماتیک کنترل می‌کند.

پژو206

تشخیص میزان هوشیاری راننده

برای تشخیص میزان هوشیاری و سلامت راننده نیز از یک دوربین که رو به روی صورت راننده قرار دارد استفاده می‌شود. کامپیوتر مرکزی با استفاده از تصویر این دوربین چهره راننده را تجزیه و تحلیل می‌کند و میزان هوشیاری‌اش را تشخیص می‌دهد. در صورت بدحالی و یا بی‌هوش شدن راننده هم خودرو به طور کاملاً خودکار در کنار خیابان متوقف می‌شود و با مرکز اورژانس تماس می‌گیرد. به این ترتیب هم از بروز حادثه رانندگی جلوگیری می‌شود و هم اورژانس در جریان بدحالی راننده قرار می‌گیرد.

۲۰۶ خودران چه امکانات و آپشن هایی دارد؟

این خودرو علاوه بر ویژگی‌های مربوط به رانندگی خودکار، مجهز به آپشن‌ها و امکانات دیگری هم هست که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

باز شدن درها با فشار دادن دکمه

برای باز شدن درهای این خودرو نیازی به کشیدن دستگیره نیست و شخص فقط با فشار دادن یک دکمه می‌تواند در را باز کند.

کلاستر کامل دیجیتال

این روزها یکی از الزامات هر خودروی هوشمندی مجهز بودن به کلاستر دیجیتال است که ۲۰۶ خودران هم از این قاعده مستثنا نیست و تمام اطلاعات لحظه‌ای مجموعه پیشرانه آن در یک کلاستر کاملاً دیجیتال نمایش داده می‌شود.

صفحه نمایش مرکز هوشمند

طی بازدید از این خودرو متوجه شدیم که طراح برای صفحه نمایش مرکزی از یک سرفیس پرو ۳ استفاده کرده تا راننده و کمک راننده از طریق آن بتواند بخش‌های مختلف خودرو مانند سیستم تهویه و سیستم صوتی را کنترل کند.

دستیار صوتی

علاوه بر امکانات و آپشن‌های گفته شده، این خودرو مجهز به دستیار صوتی هوشمند هم هست تا شخص بتواند از طریق حرف زدن با آن، دستورات مورد نظرش را به خودرو بدهد. برای مثال در صورت گرم بودن هوا، فرد می‌تواند با بیان این موضوع به خودرو بفهماند که نیاز دارد تهویه روشن شود و در دمای مناسبی قرار گیرد تا درون کابین مطابق با نیاز افراد حاضر در خودرو خنک شود.

در پایان باید گفت که طی مصاحبه‌ای که با طراح و سازنده این خودرو، یعنی مهندس عباسی، صورت گرفت متوجه شدیم که تمامی مراحل حتی نصب قطعات و بخش‌های مکانیکی هم توسط خودش و بدون دخالت و کمک شخصی دیگر انجام شده. البته ناگفته نماند که ایشان در گفت‌وگو با ما خاطر نشان کردند که سخت‌ترین بخش تولید این خودرو مربوط به تعریف کردن الگوریتم ها، برنامه نویسی و کالیبره کردن بود و در دنیا نیز این سه بخش‌اند که هزینه تولید خودروهای خودران را بالا می‌برند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • جعفر

    سلام سایپا که واقعاً شورش درآورده حقش اینه که مردم خرید نکنن

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر