قیمت سکه | قیمت طلا | سکه امامی | قیمت دلار

دلار با سکه همکاری نکرد / قیمت سکه امروز پنجشنبه ۲۵ آبان

سکه امامی در بازار امروز پنجشنبه ۲۵ آبان، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد.

دلار با سکه همکاری نکرد / قیمت سکه امروز پنجشنبه ۲۵ آبان

قیمت سکه طلا به طور عمده توسط قیمت بازار بین المللی طلا تعیین می شود. به عبارت دیگر، قیمت سکه طلا به مبلغی تعیین می شود که ارزش روزانه طلا در بازار جهانی به آن مبلغ تبدیل شود. همچنین عوامل دیگری مانند تقاضا و عرضه، نرخ فائده، تورم، محدودیت های دولتی و نرخ ارز نیز بر روی قیمت سکه طلا تأثیر می گذارند. البته قیمت سکه طلا همیشه با قیمت بازار طلا برابر نیست و فاکتورهایی مانند تمایلات خریداران، دسترسی به منابع طلا و هزینه های تولید نیز می توانند به قیمت سکه طلا تأثیر بگذارند.

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز قبل با محرک صعودی قیمت طلای جهانی رشد کرد. در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت سکه در روز جاری را چگونه پیش بینی کرده اند؟

بازار سکه در روز چهارشنبه شاهد قدرت‌نمایی معامله‌گران افزایشی بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد به دنبال جهش سنگین‌ قیمت طلای جهانی، جسارت خریداران سکه امامی هم بیشتر شد و فلز گران‌بهای داخلی باقدرت از سد ۲۹ میلیون تومان عبور کرد و تا پله دوم کانال یاد شده پیشروی کرد.

معامله‌گران می‌گفتند در صورتی‌ که سکه بالای مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ماندگار شود احتمال رسیدن آن به نیمه مرز ۲۹ میلیون تومان نیز وجود دارد. با این‌ حال ساز ناکوک قیمت دلار  برای سکه بازان و کاهش آن تا مرز کانال ۵۰ هزار تومان، باعث شد بخشی از بازیگران از خریدهای هیجانی دست بکشند.

همین امر موجب شد قیمت هر قطعه سکه امامی در واپسین ساعات معاملات نقدی روز چهارشنبه در مرز ۲۹ میلیون تومان به فروش برسد.

از سوی دیگر، در حال حاضر طلای آب‌شده در محدوده ۱۰ میلیون و ۴۶۰ هزارتومان تا ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان گرفتار شده است و بسته به آنکه از کدام طرف خارج شود می‌تواند در همان جهت حرکت کند.

در شرایط کنونی فنی کارها می‌گویند که سکه امامی در بازار امروز پنجشنبه ۲۵ آبان، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود. البته برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در روز جاری سکه بین خاکریز ۲۸ و ۲۹ میلیون تومان نوسان خواهد کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر