رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

جهرمی: مجلس کام معلمان را تلخ کرد / دخالت نابجا در طرح رتبه بندی یکی از دلایل کمبود معلم است

سخنگوی دولت اصرارهای نابجای و دخالت در اجراییات طرح رتبه‌بندی معلمان و همچنین اجازه ندادن قانونگذار نسبت به بکارگیری ۸۰ هزار معلم بازنشست شده پس از رتبه‌بندی را از دلایلی برشمرد که باعث بحران کمبود معلم شد.

جهرمی: مجلس کام معلمان را تلخ کرد / دخالت نابجا در طرح رتبه بندی یکی از دلایل کمبود معلم است

رتبه بندی معلمان به منظور ارزیابی عملکرد آنها و تشویق به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش انجام می شود. این رتبه بندی می تواند به عنوان یک ابزار ارزیابی و مقایسه عملکرد معلمان در یک سطح مشخص از آموزش و پرورش استفاده شود و به مدیران و سیاستگذاران در تصمیم گیری های مربوط به ارتقای معلمان و توسعه سیاست های آموزشی کمک می کند. هدف اصلی این رتبه بندی، بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش عملکرد معلمان است.

سخنگوی دولت اصرارهای نابجا و دخالت در اجراییات طرح رتبه‌بندی معلمان و همچنین اجازه ندادن قانونگذار نسبت به بکارگیری ۸۰ هزار معلم بازنشست شده پس از رتبه‌بندی را از دلایلی برشمرد که باعث بحران کمبود معلم شد.

دبیر هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره توزیع شیر در مدارس و کمبود معلم، تصریح کرد: توزیع شیر در مدارس چند استان آغاز شده، اما هنوز فراگیر نشده و علت آن آمادگی شرکت‌های لبنی برای ارائه شیر دانش آموزی با کیفیت و کمیت مدنظر است. با شرکت‌هایی که با مجوز وزارت بهداشت از نظر تولید شیر در سطح کیفی الف هستند، قرارداد منعقد شده که تعداد آنها هم محدود است. شرکت‌های تولید کننده محدودیت‌هایی دارند از جمله اینکه شیر باید به تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی که قابل توجه است، تولید شود و پس از آن باید به مدت ۱۰ تا ۱۲ روز در انبار بماند و مورد تست قرار گیرد تا بعد از آن توزیع شود.

وی یادآور شد: در زمینه دلایل کمبود معلم به بخشی از دلایل در نشست خبری قبل اشاره کردم و امروز بر نکته دیگری اشاره می‌کنم که متأسفانه در برخی موارد در قانون‌گذاری‌ها ما به واقعیت کشور توجه نمی‌کنیم. متأسفانه در خصوص رتبه‌بندی معلمان باوجود موافقت همه ما بر این طرح، احکامی ازجمله درخصوص مدت زمان‌های این طرح در نظر گرفته شد که با واقعیت‌های حوزه آموزش و پرورش هم‌خوانی نداشت.

بهادری جهرمی ادامه داد: علاوه‌بر آن اصرارهای نابجای و دخالت در اجراییات طرح رتبه‌بندی از سوی کمیسیون آموزش مجلس کام معلمان را تلخ کرد و باعث بروز مشکلاتی شد. نکته دیگر هم این بود که قانون‌گذار اجازه نداد که دولت حدود ۸۰ هزار معلم که پس از رتبه‌بندی خود را بازنشسته کردند، برای مدت محدود در مسند معلمی نگه دارد تا دفعتا بحران کمبود معلم رخ ندهد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر