وام بازنشستگان | بازنشستگان | وام بازنشستگی

واریز وام مهم برای بازنشستگان / شرایط دریافت وام بازنشستگان چیست؟

براساس اطلاعیه رسمی، ثبت نام از تاریخ ۲۰تا ۳۰ آبان ماه سال جاری صرفا از طریق کانون‌های بازنشستگی و سامانه غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و از منوی مستمری بگیران انجام خواهدشد.

واریز وام مهم برای بازنشستگان / شرایط دریافت وام بازنشستگان چیست؟

وام بازنشستگان به وامی اطلاق می‌شود که برای بازنشستگان و بازماندگان آن‌ها در نظر گرفته شده است. این وام معمولاً به منظور کمک به بازنشستگان برای تامین نیازهای روزمره‌شان اعطا می‌شود. چون بازنشستگان دارای درآمد ثابت هستند، بانک‌ها و نهادهای مالی معمولاً حاضرند به آن‌ها وام بدهند. شرایط وام بازنشستگان ممکن است بین نهادهای مالی مختلف متفاوت باشد.

برای دریافت وام بازنشستگی، فرد حداقل ۵۰ سال و حداکثر ۷۸ سال باید داشته باشد و متقاضی دریافت وام در دو سال گذشته نباید از هیچ تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای استفاده کرده باشد.

متقاضی تا زمان درخواست برای وام باید دست‌کم ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی داشته باشد. اگر بعد از درخواست وام، مشخص شود که فرد متقاضی دارای بدهی بانکی، چک برگشتی یا اقساط معوقه باشد، وام به او تعلق نمی‌گیرد. سازمان تامین اجتماعی هم اعلام کرده که متقاضی باید حقوق مستمری خودش را از بانک رفاه دریافت کند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر