قیمت مسکن | بازار مسکن | قیمت خانه

گران ترین خانه های دنیا کجا قرار دارند؟ / یک متر آپارتمان در هنگ‌کنگ ۳۰ هزار دلار قیمت دارد

آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد گران‌ترین مسکن جهان در هنگ‌کنگ قرار دارد چرا که خرید یک متر آپارتمان در مرکز این شهر هزینه‌ای بیش از ۳۰ هزار و ۶۰۰ دلار در بردارد.

گران ترین خانه های دنیا کجا قرار دارند؟ / یک متر آپارتمان در هنگ‌کنگ ۳۰ هزار دلار قیمت دارد

بازار مسکن یکی از مهمترین بازارهای اقتصادی در هر کشوری است. این بازار شامل خرید، فروش و اجاره ملک‌ها مانند خانه‌ها، آپارتمان‌ها، ویلاها و مغازه‌ها می‌شود. بازار مسکن تحت تأثیر عوامل مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرار دارد.

بازار مسکن از چندین بخش تشکیل شده است که شامل خریداران، فروشندگان، مشاوران املاک، تولیدکنندگان ساختمان و متخصصان حقوقی می‌شود. این بازار طبق روند و تغییرات بازارهای دیگر، ممکن است به صورت رو به رشد یا کاهش باشد.

این شهر آسیایی در حالی صدرنشین فهرست گران‌ترین مسکن در جهان است که بررسی این فهرست نشان می‎دهد از ۱۰ شهری که گران‌ترین مسکن در جهان را دارند ۵ شهر در آسیا واقع شده‌اند.

 دومین شهر جهان، از نظر گرانی مسکن زوریخ است. یک متر واحد مسکونی در مرکز این شهر قیمتی بیش از ۲۵ هزار و ۶۰۰ دلار دارد. سئوال پایتخت کره جنوبی سومین شهر گران جهان است. هزینه یک متر آپارتمان در مرکز این شهر بیش از ۲۱ هزار و پانصد دلار اعلام شده است. سنگاپور رتبه‌ی بعدی این فهرست را دارد و هزینه هر متر آپارتمان در این شهر در محدوده مرکز شهر بیش از ۲۰ هزار و پانصد دلار است.

 ژنو، شانگهای، لندن و پکن رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

 جدول زیر دربردارنده‌ی فهرست اسامی گران‌ترین شهرهای جهان بر اساس اعلام سایت نامبئو است.

نام شهر

قیمت به دلار

هنگ کنگ

۳۰.۶۹۲

زوریخ

۲۵.۶۸۲

سئول

۲۱.۵۴۷

سنگاپور

۲۰.۵۸۰

ژنو

۱۹.۳۴۹

شانگهای

۱۸.۵۷۳

لندن

۱۷.۲۷۳

سن خوزه

۱۶.۰۵۴

نیویورک

۱۵.۹۰۰

 

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر