بازار خودرو | قیمت خودرو | خودرو مونتاژی

پای خودرو مونتاژی جدید به بازار باز می‌شود / معرفی محصول تازه وارد به بازار خودرو + مشخصات

کرمان موتور اخیرا از محصول جدید خود رونمایی کرد.

پای خودرو مونتاژی جدید به بازار باز می‌شود / معرفی محصول تازه وارد به بازار خودرو + مشخصات

شرکت خودروساز کرمان موتور اخیرا از محصول جدید و مونتاژی خود یعنی جک جی۴ رونمایی کرده است و قرار است این خودرو به زودی وارد بازار خودرو شود.

جک جی۴ نیوفیس یا ایگل JAC J4 فیس‌لیفت به عنوان اولین محصول با نشان کرمان موتور معرفی شد. در این مراسم درباره طراحی، پیشرانه و نیز دیگر جزئیات این محصول اطلاعاتی داده شد.

کرمان‌موتور خودروسازی است که با تیراژی در حدود ۳۰ هزار دستگاه خودرو از سال ۱۳۷۳ تا به امروز فعالیت داشته‌است. اما این محصولات همیشه مونتاژی بوده و کرمان‌موتور چندسالی است که رویای ساخت برند مستقل و توسعه محصول بر مبنای آن را دارد. بنابراین یک سالی است که در راستای این رویا اندکی تلاش کرده و با یک فیس‌لیفت جزئی روی یک محصول چینی، کرمان‌موتور اولین محصول با نشان خود را معرفی کرد.

JAC J۴ فیس‌لیفت، اولین محصول با نشان کرمان‌موتور

JAC J4 فیس‌لیفت، اولین محصول با نشان کرمان‌موتور است که با یک فیس‌لیفت مینور، قرار است به بازار بیاید. اما جک جی۴ پرفروش‌ترین محصول کرمان‌موتور در ایران، چندسالی است که از سبد محصولات شرکت جک حذف شده‌است.

JAC J4 فیس‌لیفت برآیند ۵ پروپزال طراحی‌شده توسط حسین وفایی طراح ارشد شرکت کرمان‌موتور است. حسین وفایی، تغییرات بسیار کم در این محصول را به دلیل نوپایی شرکت در حوزه طراحی می‌داند. این تغییرات تنها به تغییر چراغ‌های جلو و عقب و سپرها در نمای بیرونی محدود شده و هیچ تغییر بزرگ دیگری وجود ندارد. در نمای داخلی جک جی۴ نیوفیس هم رودری‌ها بدون تغییر جای عملگرها، بازطراحی شده‌اند.

در این رویداد شرکت کرمان‌موتور شرکای تجاری ایتالیایی خود برای تولید قطعات جدید جک جی۴ نیوفیس را نیز معرفی کرد. این شرکت‌ها در قالب طراحی خودرو و تامین قطعه قرار است با کرمان‌موتور همکاری کنند.

فرآیند طراحی جک جی۴ نیوفیس

جک جی۴ نیوفیس همان‌طور که گفته‌شد، تنها در ارزان‌ترین قطعات بدنه از لحاظ سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای تولید، تغییر کرده‌است. سایر قطعات این پلتفرم هم داخلی‌سازی شده و قرار است توسعه محصولات برند KMC روی این پلتفرم باشد. این خودرو با ۵ طرح اولیه که در قالب پروپزال ارائه شد، معرفی شد. اما تمام این ۵ طرح با همان محدوده قابل تغییر طراحی شدند و در نهایت تلفیقی از این ۵ طرح تایید و توسعه داده‌شد.

پیشرانه

ایگل در دو نسخه بنزینی و برقی در حال توسعه است که نسخه بنزینی هیچ تفاوتی با جک جی۴ ندارد. اما نسخه برقی با همکاری مپنا و شرکت زیر مجموعه آن، مکو در حال توسعه است. نسخه برقی این خودرو از یک موتور ۱۲۰ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که توانایی تولید ۲۵۸ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این موتور در سیکل NEDC توانایی پیمایش حدود ۳۰۰ کیلومتر را دارد که پیمایش اصلا مناسبی نیست. این خودرو از یک پک باتری ۴۱ کیلوواتی با تکنولوژی Lithium-ion استفاده می‌کند که تکنولوژی جدیدی محسوب نمی‌شود.

گیربکس این خودرو تک دنده است و قابلیت شیب‌روی ۴۵ درجه‌ای را تا ۲۰ ثانیه بیشتر ندارد. اما به طور مداوم می‌تواند تا شیب ۳۷ درجه را طی کند.

جک جی۴ از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی چهارسیلندر استفاده می‌‌کند که ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت دارد. گشتاور این موتور نیز ۱۴۶ نیوتون‌متر است و به کمک یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

امکانات رفاهی

ایگل یا جک جی۴ فیس‌ لیفت، امکاناتی کاملا مشابه جک جی۴ ارائه خواهد داد و هیچ برنامه‌ای برای افزایش امکانات یا آپشن‌ها در آن وجود ندارد. جک جی۴ لیست امکاناتی مشابه سایر رقبا در این کلاس خودرویی ارائه می‌دهد و تفاوت بسیار زیادی با آن‌ها ندارد. اما این خودرو یکی از جذاب‌ترین آپشن‌ها از دیدگاه مشتری ایرانی یعنی سانروف را ندارد. همچنین آپشن‌هایی همچون گرم‌کن صندلی یا مانتیور بزرگ هم در آن دیده‌نمی‌شود.

 

منبع: بیت ران
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر