مرد سال فوتسال آسیا درگفت‌وگو با تیترکوتاه مطرح کرد

مشکلات مالی دغدغه بزرگ فوتسالی ها در تیم ملی / پاداش در فوتسال معنایی ندارد!

مسلم اولادقباد گفت: سمت فوتسال نه حواله خودرویی هست، نه پاداشی! در واقع چه مقام بیاوریم و چه مقام نیاوریم صحبتی از پاداش برای فوتسالیست ها نمی شود.

مشکلات مالی دغدغه بزرگ فوتسالی ها در تیم ملی / پاداش در فوتسال معنایی ندارد!

گروه ورزشی تیترکوتاه - نسیم شیرازی: «مسلم اولادقباد» از آن ورزشکارهای اخلاق‌مداری است که کم صحبت می‌کند و داشته‌هایش را در زمین فوتسال می‌گذارد، اصلا انگار این از صفات فوتسالی‌ها است، او هم مانند «حسین طیبی» هم تیمی‌اش در پالما و تیم‌ملی ایران هدف و تمرکزش قهرمانی در جام جهانی و درخشش همراه پالما است، اولادقباد که برای پیوستنش به پالما مسیر سختی را سپری کرد بیشتر از یک سال است که بی‌سروصدا مسیر درخشش را در فوتسال دریبل می‌کند و حالا نام او به‌عنوان تنها ایرانی جایزه‌دار در مراسم بهترین‌ها ۲۰۲۳ اعلام شده است، جایی که باقی نامزدهای فوتبال و فوتسال دست‌شان از جایزه کوتاه ماند او دل مردم ایران را از دریافت این جایزه شاد کرد. گفت‌وگوی تیترکوتاه را با مرد سال فوتسال آسیا که می‌خواهد نقشی در شاد کردن دل مردم کشورش داشته باشد در ادامه خواهید خواند.

مرد سال فوتسال آسیا و البته تنها ایرانی جایزه‌دار در مراسم بهترین‌های ۲۰۲۳ شدید آن هم در مراسمی که بعد از ۴ سال وقفه برگزار می‌شد، کسب این افتخار را ثمره چه می‌دانی؟

بله من تنها ایرانی مراسم بودم ولی دوست داشتم تمام ایرانی‌ها چه در بخش برترین مربی، چه برترین جوان و در تمام جوایز آنجا باشند که نشد و امیدوارم سال‌های بعد این اتفاق خوب رخ دهد و تمام جوایز را ایرانی‌ها بگیرند. من هم به نمایندگی از تمام بچه‌های تیم ملی فوتسال آنجا بودم و این جایزه را گرفتم و با تمام قلبم می‌گویم که این جایزه به تمام بچه‌های تیم ملی فوتسال ایران تعلق دارد چون همه آنها لیاقت گرفتن این جایزه را داشتند و دارند.

 

مسلم اولادقبا

از شرایط خودت و تیم پالما و تیم‌ملی ایران هم بگو، با هر دو تیم موفق عمل کرده‌ای.

خداراشکر شرایط‌ در پالما خیلی خوب است، دراروپا توانستیم سه بازی را پشت سرهم ببریم، در لیگ هم شرایط خوبی داریم ولی تا آخر سال بازی‌های خیلی زیادی از جمله جام باشگاه‌های جهان، سوپر کاپ، لیگ، کوپا دل‌ ری اسپانیا و جام باشگاه‌های اروپا  را در پیش داریم و انشاا... که بتوانیم نتیجه بگیریم، ولی در مورد تیم‌ملی شرایط فرق می‌کند چون جام ملت‌های آسیا در فیفادی نیست و خیلی برای‌مان سخت شده است، در حال حاضر باشگاه پالما با حضورمان در جام ملت‌ها موافقت نکرده است و منتظریم تا جام ملت‌های آسیا شرایط تیم را بسنجند و اگر شرایط تیم پالما خوب بود ما هم به تیم ملی ملحق شویم، کار خیلی سختی است و امیدواریم باشگاه اجازه دهد تا در جام ملت‌ها بتوانیم همراه تیم ملی باشیم. از آن‌جایی که جام ملت‌ها انتخابی جام جهانی و بسیار پراهمیت برای تیم‌ملی است به امید خدا بتوانیم هم در جام ملت‌های آسیا و هم جام جهانی نتیجه خیلی خوبی بگیریم.

طی یک سال و نیم اخیر کم مصاحبه بودی ولی در زمین فوتسال درخشیدی، از این دو سالی که گذشت بگو‌، چرا سکوت را انتخاب کردی؟

آن‌هایی که من را می‌شناسند می‌دانند که زیاد دنبال مصاحبه کردن نیستم و فقط دوست دارم توانایی خودم را در فوتسال نشان و کاری را انجام دهم که دل مردم ایران شاد شود تا حداقل وقتی بازی ما را می‌بینند کمی ناراحتی‌های‌شان کمتر و با درخشش ما خوشحال شوند.

حواله‌ی خودرو که معلوم است نه، ولی وعده پاداش هم نگرفتید؟

سمت فوتسال نه حواله خودرویی هست، نه پاداشی! اصلاً این‌گونه صحبت‌ها در فوتسال نیست و واقعیتش ما این چیزها را چه مقام بیاوریم و چه مقام نیاوریم نداشتیم و صحبتی از پاداش نیست، الان در تیم‌ملی ایران شرایط طوری شده است که حتی در مسافرت‌هایی که پول توی جیبی  ۳۰۰ یا ۴۰۰ دلاری هم قبلا به بچه‌های تیم‌ملی می‌دادند الان همان را هم نمی‌دهند بعد شما دنبال پاداش و حواله خودرو در فوتسال هستید! این صحبت‌ها در فوتسال معنایی ندارد.

چه چالشی در مسیر حرفه‌ای ورزشت هست که می‌خواهی حل شود تا باز هم به‌عنوان نماینده ایران عملکرد درخشانی را ثبت کنی؟

امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال بیشتر به فوتسال برسند چراکه بازی‌های خیلی مهمی هم در جام ملت‌های آسیا و هم انشاا... جام‌جهانی در پیش داریم، جام جهانی چسبیده به جام ملت‌ها برگزار می‌شود و امیدوارم نتیجه خیلی خوبی بگیریم تا دل مردم ایران را شاد کنیم، تمام آرزویم این است که انشاا... با تیم‌ملی فوتسال ایران بتوانیم قهرمان جام جهانی شویم و آن عملکرد خیلی خوب را بتوانیم داشته باشیم.

گرچه لژیونر هستی ولی از دغدغه‌ی مالی فوتسالی‌ها بگو، با این‌که عضو خانواده فدراسیون فوتبال هستید ولی بازیکنان فوتسال همیشه در بسیاری موارد به‌خصوص از لحاظ مالی مورد کم لطفی قرار گرفتند.

بچه‌های تیم‌ملی فوتسال آن‌قدر خوب هستند که به نظر من حتی با وضعیت بدی که در فوتسال هست چه از لحاظ پاداش و چه رسیدگی به فوتسالی‌ها از سوی فدراسیون فوتبال، هیچ صحبتی نمی‌کنند چون واقعاً فوتسالی‌ها خیلی خوب و نجیب هستند ولی واقعیتش شرایط تیم‌ملی فوتسال خوب نیست چون ما امسال نه پاداش آنچنانی گرفتیم نه از لحاظ مالی آن‌قدر ساپورت می‌شویم که تمام بچه‌های تیم ملی فوتسال بدون دغدغه مالی شرایط خوبی داشته باشند و امیدوارم به مسائل مالی بازیکنان توجه شود.
 

اولاد قبا

به لیگ ایران برمی‌گردی یا در پالما می‌مانی و آیا مقصد دیگری در راه یا در فکرت هست؟

درحال حاضر با تیم پالما اسپانیا قرارداد دارم و تمام تمرکزم این است که با این تیم نتیجه زحمتم را بگیرم و فعلاً به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

حرف پایانی‌ «مسلم اولادقباد» برای این گفت‌وگو

فقط از مسئولان فدراسیون فوتبال درخواست می‌کنم که بیشتر به فوتسال برسند تا بتوانیم نتایج خیلی خوبی را بگیریم چراکه پتانسیل بهترین نتیجه گرفتن را بچه‌های تیم ملی فوتسال دارند و باید دغدغه شرایط مالی رفع شود تا تمام تمرکزشان را روی تیم‌ملی فوتسال بگذارند و بتوانند نتیجه‌ای که می‌خواهند را بگیرند و در آخر تشکر می‌کنم از کسانی که تا الان به من کمک کردند تا بتوانم به هدفم برسم، از پدر و مادرم ممنونم که همیشه کنارم بودند و به من انگیزه پیشرفت کردن دادند و می‌خواهم تشکر ویژه‌ای داشته باشم از همسرم چراکه ما در ورزش حرفه‌ای خیلی مواقع از خانواده‌های‌مان به خاطر مسابقات تیم‌ملی و باشگاهی دوریم و او در تمام مراحل شرایط من را درک کرد، کنارم ایستاد و یار و حامی‌ام بود تا بتوانم پیشرفت کنم و تمام تمرکزم را روی تیم‌ملی فوتسال و تیم باشگاهی‌ام بگذارم.

نسیم شیرازی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر