تجارت ایران | صادرات به افغانستان

افزایش صادرات ایران به افغانستان / گسترش روابط تجاری دو کشور + فیلم

سخنگوی کمیسیون روابط بین‌الملل و توسعه تجارت خانه صمت گفت: در سال گذشته ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۳۳ میلیون دلار صادرات ما به کشور افغانستان بوده است.

افزایش صادرات ایران به افغانستان / گسترش روابط تجاری دو کشور + فیلم

صادرات ایران به افغانستان یکی از مهم‌ترین روابط تجاری دو کشور است. ایران به عنوان یکی از همسایگان افغانستان، با توجه به وجود مرز مشترک و نیازهای اقتصادی افغانستان، همواره به عنوان یکی از شرکای تجاری اصلی این کشور در نظر گرفته می‌شود.

لطیفی سخنگوی کمیسیون روابط بین‌الملل و توسعه تجارت خانه صمت گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۹۶۵ هزار تن کالا به ارزش ۸۱۶ میلیون دلار به کشور افغانستان صادر شد که این میزان نسبت به سال گذشته از لحاظ وزنی با رشد ۲۱ درصدی و ارزش رشد یک درصدی همراه بوده است.

او گفت: کشور افغانستان با ایران اشتراکات فرهنگی دارد، کشور افغانستان و ایران هر دو در سازمان همکاری‌های شانگ‌های و سازمان اقتصادی اکو عضو هستند که این عضویت می‌تواند در رشد و توسعه روابط موثر باشد.

لطیفی گفت: واردات ما از کشور افغانستان از نیمه نخست امسال ۱۱ میلیون و ۳۰۰ دلار بود که این روند در سال‌های اخیر رو به رشد بود و از میزان یک تا دو میلیون دلاری به این عدد رسیده‌ایم.

او گفت: در سال گذشته ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۳۳میلیون دلار صادرات ما به کشور افغانستان بوده است که با وجود محدودیت این کشور به دلیل تحولات در آن جمهوری اسلامی تامین‌کننده نخست حوزه صادرات و کالا‌های مورد نیاز این کشور است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر