توزیع شیر | شیر مدارس

توزیع شیر در مدارس بلاتکلیف است / دستور رئیس جمهور اجرا می‌شود

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی اعلام کرد: در صورت توزیع شیر در مدارس، سرانه مصرف لبنیات ۴ تا ۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

 توزیع شیر در مدارس بلاتکلیف است / دستور رئیس جمهور اجرا می‌شود

توزیع شیر در مدارس یکی از برنامه‌های مهم تغذیه‌ای است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا از مواد مغذی کافی برای رشد و سلامتی خود برخوردار شوند. این برنامه در بسیاری از کشورها به عنوان یک برنامه تغذیه‌ای اساسی در مدارس اجرا می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که سرانه مصرف لبنیات با توزیع شیرمدارس ۴ تا ۵ درصد افزایش یابد.

علی احسان ظفری گفت: اگر همانند سنوات قبل دولت بخواهد ۷۰ نوبت شیر در بین ۱۴ میلیون دانش آموز توزیع کند، حدود ۸ همت اعتبار باید به این امر تخصیص پیدا کند.

او سرانه کنونی مصرف لبنیات را ۵۳ تا ۵۵ کیلو اعلام کرد و افزود: با توزیع شیرمدارس در بین دانش آموزان پیش‌بینی می‌شود که سرانه مصرف با رشد ۴ تا ۵ درصدی به ۶۰ کیلو برسد

ظفری ادامه داد: بنابر اعلام رئیس‌جمهوری مبنی بر توزیع شیرمدارس، این امر صورت می‌گیرد، اما هنوز ابلاغی از دستگاه‌های اجرایی مبنی بر تخصیص بودجه به سازمان برنامه و سپس انعقاد قرارداد با کارخانه‌ها نداشتیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: اگر امسال قصد بر آن است که توزیع شیرمدارس انجام شود، امیدواریم با گرفتن نقطه نظرات کارشناسی این امر صورت گیرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • رامین

    یاد زمان شاه بخیر امروز وارد مدرسه می شدی تغذیه رایگان می گرفتی خاک بر سر ما انقلابیون مقطع اختلاس درس نهادینه شد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر