وام مسکن | خرید مسکن | قیمت مسکن

با این وام مسکن در منطقه یک تهران ۱۲ متر خانه بخرید / ۷میلیارد سود پرداختی وام

بررسی اثرگذاری وام جدید مسکن بر قدرت خرید وام‌گیرنده نشان می‌دهد با تسهیلات ۱.۹ میلیاردی می‌توان ۱۲ متر مسکن در منطقه یک و ۴۶ متر در منطقه ۱۸ خریداری کرد.

با این وام مسکن در منطقه یک تهران ۱۲ متر خانه بخرید /  ۷میلیارد سود پرداختی وام

وام مسکن یکی از مهم‌ترین وام‌هایی است که برای خرید یا ساخت مسکن در دسترس است. این وام به صورت تسهیلاتی از بانک‌ها و موسسات مالی دریافت می‌شود و معمولاً با شرایطی مثل نرخ سود پایین‌تر و مدت بازپرداخت بلندتر از وام‌های دیگر همراه است.

بانک مسکن هفته گذشته بخشنامه پرداخت وام ۱.۹ میلیارد تومانی خرید مسکن را به شعب این بانک ابلاغ کرد؛ وامی که کل سود پرداختی بیش از ۷ میلیارد تومان است. در واقع دریافت‌کنندگان این وام در پایان دوره بازپرداخت اقساط با احتساب هزینه مربوط به خرید اوراق حق تقدم که در زمان حاضر حدود ۴۰۰ میلیون تومان است حدود ۹.۵ میلیارد تومان بابت وام جدید خرید مسکن پرداخت خواهند کرد.

جدا از اقساط سنگین وام مذکور، یکی از مسائل اثرگذاری تسهیلات ۲ میلیارد تومانی (یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومانی) در قدرت خرید مردم است. بررسی‌ها نشان می‌دهد با وام مذکور با توجه به متوسط قیمت مسکن اعلام شده شهریورماه امسال توسط مرکز آمار ایران در منطقه یک می‌توان ۱۲.۱ مترمربع واحد مسکونی خریداری کرد.

این منطقه در ماه مورد اشاره با حدود ۱۵۸ میلیون تومان بیشترین متوسط قیمت را در مناطق ۲۲گانه داشته است. در منطقه ۱۸ نیز که با حدود ۴۱.۵ میلیون تومان کمترین متوسط قیمت را داشته می‌توان ۴۶.۲ مترمربع خانه در شهر تهران خریداری کرد که این متراژ تا حدودی قابل قبول توجه است.

وام-مسکن

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر