اتفاقات عجیب مالی در باشگاه استقلال؛

از قرارداد ۵۰ میلیونی یاغی تا موبایل فروش ۸۰ میلیاردی!

انتشار برخی اسناد مالی باشگاه استقلال با شک و شبهه‌های رسانه‌ای مواجه شده و در حقیقت انتشار این اسناد باعث تعجب همه به خصوص اهالی رسانه شده است.

از قرارداد ۵۰ میلیونی یاغی تا موبایل فروش ۸۰ میلیاردی!

به گزارش تیتر کوتاه، وقتی سری به سایت کودال و البته برخی اخبار مالی منتشره از باشگاه پر طرفدار استقلال زدیم سوالاتی مطرح شد که بد نیست نگاهی به این سوالات بیاندازیم!

موبایل فروش بسیار متمول؟!

گفتند یک موبایل فروش در یکی از شهرهای شمالی استان مازندران تبدیل به اسپانسر باشگاه پرسپولیس شده و تا اینجای کار قراردادی به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای تبلیغ روی پیراهن استقلال با این تیم به امضا رسانده و این قرارداد می‌تواند به عدد ۸۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند. گفته می‌شود صاحب این موبایل فروش که شایعاتی در مورد نسبت او با مالک یکی از شرکت‌های هواپیمایی ( به واسطه هم فامیل بودن) هم پخش شده چندین بازیکن استقلال را به مغازه خود برده و به کمک آنها تبلیغات کارش را گسترش داده است. این سوال الان مطرح است که سطح درآمد در چنین شغلی واقعا چقدر است که چنین فردی در کنار شرکت رایتل به عنوان اسپانسر باشگاه استقلال ایستاده است با علم به این موضوع که رقم قرارداد رایتل با استقلال ۹۰ میلیارد تومان بوده است!

قرارداد-موسوی

۱۳ میلیارد چطور ۱۶۰ میلیون شد؟!

اما مبلغ قرارداد سعید مهری هم برای خودش داستانی شده است. گفته می‌شود هافبک میانی استقلال فصل قبل ۱۳ میلیارد تومانی با آبی‌ها امضا کرده بوده اما اول فصل قراردادش را یکطرفه با تیم آبی پوش پایتخت فسخ کرد. البته بعدا مشخص شد شرایط فسخ یکطرفه قرارداد را ندارد. حال می‌گویند قرارداد او با استقلال ۱۶۰ میلیون تومان شده است! یعنی مبلغ قراردادش نسبت به فصل قبل ۱۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان کمتر شده است! سوال اینجاست آیا این اتفاق در فوتبال ما شدنی است؟! اگر خطیر توانسته چنین رقمی را از قرارداد مهری کم کند باید بگوییم او یکی از مدیران برتر و البته نادر در فوتبال ایران است!

ارزش یاغی فقط ۵۰ میلیون تومان؟!

مهدی هاشمی نسب یک فوتبالیست معمولی در فوتبال ایران نیست. او بخشی از تاریخ این فوتبال است. تاریخی که اصلا از ذهن هواداران فوتبال خارج نمی‌شود. بازیکنی که بارها دروازه استقلال را با پیراهن سرخ پرسپولیس گشود اما بر اثر اختلافات مالی با پرسپولیسی‌ها و برخوردهای علی پروین با او تصمیم گرفت به استقلال برود و با پیراهن این تیم هم یک گل به پرسپولیس برود. بدترین برخوردها روی سکوها با او شد و البته او هم در تحریک هواداران پرسپولیس بی‌نقش نبود. کار حتی به زد و خورد او با هواداران پرسپولیس در خیابان هم کشید. حالا او مربی استقلال است. می‌گویند مبلغ قرارداد او ۵۰ میلیون تومان است. یعنی سهم او از ۳۲ میلیارد تومان ۱۱ عضو کادر فنی و تدارکات فقط ۵۰ میلیون تومان بوده است؟! این عدد برای شما سوال برانگیز نیست؟! البته می‌گویند قرار است مبلغ قرارداد یاغی فوتبال ایران اصلاح شود. اما خدایی سهم آن همه شهرت (خوب برای استقلالی‌ها و بد برای پرسپولیسی ها) فقط ۵۰ میلیون تومان است؟ جوابش با شما.

یک نفر ۲۳ میلیارد ۱۰ نفر ۹ میلیارد؟!

در فوتبالی که رقمهای بالا جابه‌جا می‌شود باشگاه استقلال اعلام کرده کل رقم پرداختی به ۱۱ عضو کادر فنی و تدارکات ۳۲ میلیارد تومان است. قبلا گفته می‌شود سهم جواد نکونام ۲۷ میلیارد و سهم ۱۰ نفر دیگر ۵ میلیارد تومان بوده است. حال می‌گویند رقم نکونام ۴ میلیارد تومان کمتر شده و این یعنی نکونام ۲۳ میلیارد تومان گرفته و ۱۰ نفر بقیه ۹ میلیارد دریافتی داشته‌اند. احتمالا اتفاق عجیبی رخ نداده و این رقم ۹ میلیارد برای دستیاران نکونام و تدارکات باشگاه استقلال معقول است!

 

 

اردلان بزرگ نیا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر