پیش بینی شاخص بورس

احتمال جدی برای بورس / آیا رشد ارز در نیمه دوم سال می‌تواند به افزایش شاخص بورس کمک کند ؟

شاخص بورس در شرایط کنونی بدون تاثیر عوامل بنیادی مهم تحرک ندارد، اما افزایش قیمت ارز در نیمه دوم سال می‌تواند به ارتقاء شاخص بورس کمک کند. با این حال، معاملات خرد کاهش یافته و رشد بورس بیشتر به ارزش سهام شرکت‌های بزرگ نسبت داده می‌شود. تأثیر نوسانات قیمت دلار همچنان مشهود است.

احتمال جدی برای بورس / آیا رشد ارز در نیمه دوم سال می‌تواند به افزایش شاخص بورس کمک کند ؟

در شرایط فعلی، عوامل بنیادی مهمی وجود ندارند که بتواند به افزایش شاخص‌های بورس منجر شوند. با این حال، برخی تحلیلگران بر این باورند که احتمالاً قیمت‌های ارز در نیمه دوم سال افزایش خواهد یافت، و این موجب می شود که افزایش شاخص بورس اتفاق بیفتد. با همه اینها، فعلاً اارزش معاملات در پایین ترین سطح خود است.

ارزش کل معاملات خرد در داد و ستدهای چهارشنبه با ۸۳۵ میلیارد تومان کاهش به ۲ هزارو ۹۶۲ میلیارد تومان رسید. در این روز همچنین حجم معاملات خرید نسبت به روز سه‌شنبه ۶۰۰میلیارد تومان کاهش یافت.

معنای این ارقام این است که با وجود رشد شاخص، هم حجم مبادلات خرد و هم حجم تقاضا برای خرید سهام با کاهش محسوسی مواجه شده است. داده‌های آماری همچنین نشان می‌دهد بخش عمده رشد شاخص بورس در مبادلات چهارشنبه ناشی از رشد ارزش سهام شرکت‌های بزرگ بوده است.

به‌نظر می‌رسد بازارسازان طبق نظر سیاست‌گذاران در تلاشند از طریق حمایت از سهام شرکت‌های بزرگ که تأثیر زیادی در شاخص بورس دارند از نزول شاخص به زیر ۲میلیون واحد جلوگیری کنند.

در شرایط فعلی عامل بنیادی مهمی که بتواند منجر به تحرک شاخص‌های بورس شود وجود ندارد اما برخی تحلیلگران بر این باورند که احتمال رشد قیمت ارز در نیمه دوم سال افزایش یافته و این موضوع می‌تواند منجر به رشد شاخص بورس شود. به‌طور طبیعی بین نوسان‌های شاخص بورس و قیمت دلار همبستگی وجود دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    خاندوزی گوساله با عشقی الاغ همچون سگ شاشیدن به بورس و اونا نابود کردند. این دو تا حیوان باید عزل ، محاکمه و مجازات شوند.

  • مهدی

    با همین حرفها مردم رو بدبخت کردین
    من خودم تا ۱۰ سال باید کار کنم تا ضرر بورس رو شاید بتونم جبران کنم.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر