اعلام تعداد ضامن دریافت وام ۱۵۰ میلیونی؛

وام های ۱۵۰ میلیونی چند ضامن می‌خواهد؟ / احتمال تغییر معیار ضمانت دریافت وام

مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی تعداد ضامن برای دریافت وام های ۱۵۰ میلیونی را اعلام کرد.

وام های ۱۵۰ میلیونی چند ضامن می‌خواهد؟ / احتمال تغییر معیار ضمانت دریافت وام

وام بانکی یک نوع تسهیلات مالی است که توسط بانک‌ها به مشتریان خود ارائه می‌شود. مشتریان می‌توانند برای تامین نیازهای مالی خود مانند خرید خودرو، خانه، تحصیلات یا سرمایه‌گذاری در کسب و کار از وام بانکی استفاده کنند.

وام بانکی معمولاً شامل مبلغ معینی است که به مدت مشخصی به مشتری قرض می‌دهند. همچنین برای این تسهیلات نرخ سود و شرایط بازپرداختی وجود دارد که بانک و مشتری طبق آن توافق می‌کنند.

برای دریافت وام بانکی، معمولاً بانک‌ها نیازمند مدارک اثبات هویت، دارایی‌ها و سوابق مالی مشتری هستند. براساس ارزیابی این مدارک و پردازش اطلاعات مالی، بانک تصمیم می‌گیرد که آیا وام را به مشتری ارائه دهد یا خیر.

مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی گفت: برای وام ۱۵۰ میلیونی بانک‌ها باید با یک ضامن تسهیلات را پرداخت کنند مگر اینکه براساس آمار اعتبارسنجی، بانک‌ها معیارهای دیگری را هم برای ضمانت در نظر بگیرند.

نادعلی مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی در نشست تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی، اظهارکرد: بحث اشتغال و قرض الحسنه دو‌موضوع مهمی است که در دولت فعلی و نظام بانکی تاکید زیادی روی آن است؛ کمیته امداد عملکرد خوبی در جذب منابع قرض الحسنه بانک‌ها دارد.

وی گفت: در حوزه وام‌های خرد نیز عملکرد خوبی در کمیته امداد و شبکه بانکی داشتیم که آمار بازگشت این تسهیلات به بانک‌ها هم بالاست؛ در ۶ ماهه ۲۳ درصد از کل تسهیلات، خرد بوده و ۷۹ درصد از تسهیلات خرد نیز مربوط به تسهیلات قرض‌الحسنه است.

این مقام مسول در بانک مرکزی ادامه داد: تسهیل‌گری خوبی نیز در حوزه تسهیلات خرد صورت گرفته است؛ الان برای وام ۱۵۰ میلیونی بانک‌ها باید با یک ضامن تسهیلات را پرداخت کنند مگر اینکه براساس امار اعتبارسنجی بانک‌ها معیارهای دیگری را هم برای ضمانت در نظر بگیرند.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر