قیمت طلا | بازار طلا | طلا

طلا دوباره گران شد

بهای هر اونس طلا امروز به ۱۹۴۶ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا به ۱۹۴۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

طلا دوباره گران شد

قیمت طلا به عنوان یکی از مهمترین فلزات گرانبها در جهان، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. یکی از این عوامل، عرضه و تقاضا برای طلا است. در صورتی که تقاضا برای طلا بیشتر از عرضه باشد، قیمت طلا افزایش می‌یابد و برعکس. عوامل دیگری مانند تغییرات اقتصادی، نرخ بهره، تغییرات در ارزش دلار آمریکا و تحولات سیاسی نیز می‌توانند بر قیمت طلا تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال، در شرایطی که اقتصاد جهانی رو به رشد است، تقاضا برای طلا افزایش می‌یابد و قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. همچنین، در صورتی که نرخ بهره بانکی بالا باشد، سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری در بانک‌ها جذب می‌شوند و تقاضا برای طلا کاهش می‌یابد که می‌تواند منجر به کاهش قیمت طلا شود.

طلای جهانی امروز، پنجشنبه در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا بودند، به دلیل تشدید ناآرامی‌های خاورمیانه و افزایش تقاضا برای این دارایی امن، نزدیک به بالاترین حد خود در ۲.۵ ماه گذشته بود.

بهای هر اونس طلا امروز  به ۱۹۴۶ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا به ۱۹۴۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، رئیس بخش کلان جهانی گفت: انعطاف پذیری طلا در مواجهه با افزایش بازدهی و رشد دوباره دلار آمریکا، به ویژه در چند روز گذشته، نشان دهنده زمینه ژئوپلیتیکی بوده است.

طلا که اغلب به عنوان ذخیره ایمن ارزش در زمان عدم اطمینان سیاسی و مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از زمان سقوط به پایین‌ترین سطح هفت ماهه در اکتبر، بیش از ۱۳۰ دلار یا نزدیک به ۸ درصد افزایش یافته است. تمرکز بازار بر سخنرانی پاول سرنخ‌های بیشتری در مورد مسیر نرخ بهره خواهد شد.

اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز اظهار کردند که فدرال- رزرو نرخ بهره کلیدی خود را در اول نوامبر نگه می‌دارد و ممکن است قبل از کاهش آن صبر کند.

طبق گزارش رویترز، نرخ‌های بالاتر هزینه فرصت طلای بدون بازده به قیمت‌ دلار را افزایش می‌دهد. بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده با افزایش محدود، به بالاترین حد خود در ۱۶ سال اخیر رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با قیمت ۲۲.۸۶ دلار ثابت بود، پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۸۸۱ دلار  و ۲۴ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۱۲۵ دلار و ۳۵ سنت رسید.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر