بازار آرام گوشت قرمز / قیمت مرغ تغییر نمی‌کند

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت قرمز در بازار نسبت به هفته گذشته خبر داد.

بازار آرام گوشت قرمز / قیمت مرغ تغییر نمی‌کند

بازار راکد گوشت در چند ماه اخیر که بیشتر به دلیل مشکلات دامی در داخل کشور بود، همچنان ادامه دارد و تا حدودی سعی شده تا با واردات گوشت این کمبود جبران شود. البته طبق آمارها گوشت تنظیم بازار به میزان مناسبی عرضه و در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت قرمز در بازار نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: عرضه گوشت داخلی و وارداتی در بازار تداوم دارد و هیچ کمبودی وجود ندارد.

علی‌اصغر ملکی درباره قیمت دام زنده و گوشت قرمز در بازار، افزود: اکنون گوشت گوسفندی مورد نیاز کشور از محل تولید داخلی و وارداتی به وفور در حال تامین است و طبق گفته مسوولان قرار است این مهم استمرار یابد.

این مقام صنفی اظهارکرد: امروز قیمت دام زنده گوسفندی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است، بنابراین هر کیلوگرم لاشه گوسفندی نیز با نرخ ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تومان به قصابی‌ها فروخته می‌شود و آنان می‌توانند این محصول را با سود ۱۰ درصد به‌دست فروشندگان برسانند.

وی تصریح‌کرد: اکنون هر کیلوگرم لاشه گوشت گوسفندی تنظیم بازاری با نرخ ۲۸۲ هزار تومان، گوشت گوساله با نرخ ۲۶۰ هزار تومان در میادین میوه و تره بار و میدان بهمن و گوشت گرم تفکیکی وارداتی گوسفندی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت کمتر از ۳۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ملکی گفت: دولت با همه توان در حال تامین و واردات گوشت قرمز گرم، منجمد گوسفندی و گوساله است که همین امر باعث شده بازار گوشت گوسفندی روند کاهشی به خود بگیرد و تا حدودی به تعادل برسد.

وی بر تشدید نظارت‌ها بر این بخش تاکید و اضافه‌کرد: به‌تازگی نیز دولت برای حمایت از مصرف‌کنندگان، اقدام به تامین ارز برای تجار به‌منظور واردات گوشت گوساله منجمد از برزیل برای جذب صنف و صنعت کرده است تا با کاهش فشار از روی بازار گوشت داخلی، گوشت مورد نیاز این صنف تامین شود و همین امر نیز در کاهش قیمت گوشت در بازار داخلی بی‌تاثیر نبوده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: در صورت تداوم تامین گوشت گوسفندی، گوساله گرم و منجمد وارداتی، بازار گوشت به سمت تنظیم سوق داده خواهد شد و ما در ماه‌های آینده نگرانی برای بازار این محصول نخواهیم داشت.

در رابطه با بازار مرغ نیز پیش‌تر اعلام شده بود که احتمالا تا پایان سال قیمت مرغ تغییری نخواهد داشت و با توجه به ازدیاد جوجه‌ریزی‌ها و میزان تولید، کمبودی در عرضه پیش نخواهد آمد.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر