برنامه های ویژه سازمان بورس برای حمایت از سرمایه گذاران

عشقی گفت: انتظار داریم منابع خوبی از حقوقی‌ها برای حمایت از بازار در روزهای آینده به بورس تزریق شود، قیمت‌های سهام در کف بوده و این قیمت‌ها به شدت جذاب است.

برنامه های ویژه سازمان بورس برای حمایت از سرمایه گذاران

در سال‌های اخیر، بازار سرمایه ایران تحت تأثیر عواملی مانند تحریم‌ها، نوسانات قیمت نفت جهانی، تورم، نوسانات ارزی، تغییرات سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی قرار گرفته است. در سال ۱۳۹۹، بازار سرمایه رشد قابل توجهی داشت، اما در سال ۱۴۰۰ با نوسانات شدید و تأثیرات منفی تورم، تحریم‌ها مواجه شد. با اصلاحات اقتصادی و تدابیر دولت، امکان رشد و توسعه بازار سرمایه ایران وجود دارد.

در  چهارمین نشست خبری رئیس سازمان بورس با نمایندگان رسانه ها ، مجید عشقی، ضمن خوش‌آمدگویی به خبرنگاران، اظهار داشت: اگر فردی صلاحیت لازم را نداشته باشد و در جایگاه سرپرست نهادهای مالی بنشیند با وی برخورد قانونی خواهد شد؛ گفت: صندوق توسعه بازار به صورت مستمر در بازار وجود دارد و منابع را صرف حمایت از بازار می‌کند.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: از جمله اهداف تشکیل این صندوق حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران با تاکید بر منافع بلندمدت و همچنین تسهیل گری در تأمین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به منظور حمایت از حقوق سرمایه‌‎گذاران اقداماتی چون توجه ویژه به ابزارهای سرمایه‌گذاری در مسکن، صندوق‌های املاک و مستغلات، پیش فروش متری (سلف مسکن) و گواهی سپرده کالایی (سیمان، فلزات و …)؛ افزایش کیفیت خدمات به سرمایه‌گذاران، رقابتی شدن بورس انجام شده است گفت: نهادهای مالی با جهش در صدور مجوزها (مجوز کارگزاری پس از ۱۳ سال)، اتصال به درگاه صدور مجوزهای دولت، کاهش مدت زمان واریز سود سهامداران از ۸ ماه به ۴ ماه و واریز سودهای رسوبی از دیگر اقدامت انجام شده است.

عشقی در واکنش به ریزش سنگین بورس در روز یکشنبه گفت: با تنش‌های سیاسی امروز و دیروز وضعیت ریزش شدید در بورس را شاهد بودیم که این تنش‌ها گذرا بوده و ثبات قطعاً به بازار بازخواهد گشت.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: نحوه تهیه گزارش حسابرسان شرکت‌ها بسیار مهم است و ما نظرات خود را در این رابطه اعلام کرده‌ایم و همواره در تعامل با شرکت‌ها هستیم.

عشقی دلهره امروز بازار سرمایه را موضوع جدی ندانست و به سهامداران توصیه کرد عجله نکرده زیرا در شرایط فعلی نیازی به تعطیلی بازار سرمایه نخواهد بود.

رئیس سازمان بورس به سهام عدالت اشاره کرده و افزود: شرکت سپرده گذاری در حال پرداخت سود نقدی از شرکت‌های سهام عدالت است.

عشقی به موضوع عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرده و گفت: تا یک سال و نیم آینده خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد و برنامه‌ای برای عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد.

رئیس سازمان بورس به وضعیت عرضه فولاد و سیمان اشاره کرد و گفت: وزارت اقتصاد باید بسترهای لازم را برای عرضه مصالح ساختمانی برای ساخت مسکن‌های حمایتی فراهم کند؛ این موضوع مربوط به امروز و فردا نیست بلکه موضوعی است که چهار سال ادامه خواهد داشت.

عشقی با اشاره به خرید و فروش نمادهای شرکت‌های استانی سهام عدالت گفت: باز شدن نمادهای شرکت‌های استانی سهام عدالت منفعتی برای سهامداران در شرایط فعلی نمی‌رساند و در شرایط ریزشی فعلی بهتر است بسته بماند اما پیگیر هستیم که این نمادها زودتر تعیین تکلیف شوند و تا به امروز نیز بازگشایی این نمادها به تأخیر افتاده و دیر شده است.

رئیس سازمان بورس افزود: از سال ۹۴ همیشه زمزمه‌هایی برای خروج کالاهایی مانند پتروشیمی و فولاد از بورس کالا وجود دارد که این زمزمه‌ها واقعیت نداشته و سال به سال به کالاهای موجود در بورس کالا افزوده شده است.

عشقی در پایان گفت: انتظار داریم منابع خوبی از حقوقی‌ها برای حمایت از بازار در روزهای آینده به بورس تزریق شود، قیمت‌های سهام در کف بوده و این قیمت‌ها به شدت جذاب است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • محمدـ

    خداکنه راست باشه و عده سرخرمن داده نشده باشه چون از وقتی روحانی به مردم دروغ گفت اعتماد مردم کم شده

    • ناشناس

      چقدر خوش باوری !!!!!!!!
      عشقی دروغ میگه مثل .......

    • ناشناس

      مشکل اصلی بورس ایران ، فقط عشقی هست و بس .

  • Shar

    آدم سالمی نیستی جناب عشقی و واقعا بورس واقتصاد رو به لجن کشیدی

    • ناشناس

      اون رانتی که در اواخر اردیبهشت ماه تو بورس صورت گرفت با چراع سبز عشقی انحام گرفت و قرار بود یک هفته ای اسامی متخلفین و رانت خواران اعلام شود. هنوز بعد از ۵ ماه خبری نشده و از این به بعد هم خبری نخواهد شد . این خط و این نشان.

  • H

    لعنت خدابر مسئول دزد بی شرف

  • مجید غلامرضائی

    سلام برنامه این است دروغگویی باکلمات نوترکیب واستفاده از بیهوشی مصنوعی رئیس بورس در حد یک نیروی جزء نیز قابلیت کارایی ندارد

  • ستار احمدیان

    واقعا باید سازمان بورس خجالت بکشه از سرمایه گذار آن مظلوم .چه حکایتی ؟چه حمایتی ؟مردم را سرکار گذاشتین؟

  • گل حسین عسگری

    استعفا بده عشقی جان خلاص

  • ناشناس

    مشکل اصلی بورس فقط وفقط خود عشقی هستند که با بی کفایتی ، نالایقی، ناتوانی، بی سوادی و سوء مدیریتش باعث نابودی بورس شدند . عشقی فقط از صندوقهای سرمایه‌گذاری حمایت میکنه و همین صندوق ها باعث ریزش بورس شدند. عشقی بی کفایت استعفا ، استعفا

  • n,kh

    بخدا خود بورس آمریکا انقدر نوسان نداره اجازه نفس کشیدن رو از سهامدارا گرفتن بسه دیگه شکم جد و آبادتون پر نشد؟

  • حجت

    فقط ی برنامه نمایشی هستش همه این جلسات
    فقط در حال نوسان گیری هستند توسط حقوقی ، صندوق ، سبد گردان ، بازیگران سهم و اشخاصی که نفوذ دارند .
    سند تایید توسط دکتر
    انتظار داریم منابع خوبی از حقوقی‌ها برای حمایت از بازار در روزهای آینده به بورس تزریق شود، قیمت‌های سهام در کف بوده و این قیمت‌ها به شدت جذاب است.

  • ناشناس

    عشقی و کل بورس چوپان دروغگو چند بار دروغ گفت شماها از رو هم نمیرید ۴ ساله بورس منفی پرو وقیح شکم باره اشغال هستید

  • ناشناس

    چقدر دزدی سیر نمیشید از دزدی مردم بیچاره از رو هم که نمیرید

    • ناشناس

      شمارا بخدا یکی نیست بمابگوید عدد می‌خریم یاسهام یک شرکت بخدا عدد

  • جمشیدی

    سلام بخدااقای عشقی من تاحالاندانستم عددمیخرم یاسهم یک شرکت آری عدد است سهم نیست

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر