وضعیت عرضه خودرو و فروش مسکن در بورس مشخص شد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب دستورالعمل فروش متری مسکن در آینده نزدیک خبر داد و همچنین اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد.

 وضعیت عرضه خودرو و فروش مسکن در بورس مشخص شد

خرید و فروش متری مسکن در بورس طرحی است که در آن افرادی که سرمایه کافی برای خرید یک واحد مسکونی را ندارند، بتواند علاوه بر خرید یک یا چند متر زمین یا واحد مسکونی، یک سرمایه‌گذاری مطمئن انجام داده و سود حاصل از آن را استفاده کنند.

در زمینه خودرو هم عوامل مختلفی نظیر تحریم‌ها، کاش تولید خودروهای داخلی و سقوط روز افزون ارزش ریال باعث شد تا خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای تلقی شود و بستری برای دلالان خودرو فراهم آید. به همین جهت ایده عرضه خودرو در بورس مطرح شد.

حال پس از گذشت مدتی از مطرح شدن این موارد، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری امروز توضیحاتی را در خصوص فروش متری مسکن و همینطور عرضه خودرو در بورس ارائه کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب دستورالعمل فروش متری مسکن در آینده نزدیک خبر داد و همچنین اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد و به نظر می‌رسد با توجه به تعهدات خودروسازان در سامانه فروش یکپارچه، تا یکسال و نیم آینده برنامه جدیدی برای عرضه بورسی وجود ندارد، اما اگر خودروسازان بخواهند این کار را انجام دهند مشکلی برای آن نداریم.

مجید عشقی امروز (یکشنبه) در نشستی خبری اظهار کرد: به روز رسانی برنامه راهبردی سازمان سه هدف اصلی از جمله حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، ارتقای اثر بخشی و کارایی نظام نظارتی و تسهیل‌گری تامین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک دارد.

وی افزود: در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران به دنبال تنوع بخشی به روش‌های سرمایه‌گذاری است و سعی کردیم در دو سال گذشته بیشتر از گذشته به این موضوع بپردازیم و به راه‌اندازی ابزارهای سرمایه‌گذاری در مسکن توجه ویژه کردیم. همچنین سه صندوق اهرمی تا کنون توانسته‌اند ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: صندوق املاک و مستقلات راه‌اندازی شد و در سه ماه گذشته پیش فروش متری و دستورالعمل سلف مسکن آماده شد و تا یک هفته روی سایت است و تا هفته آینده پس از جمع‌بندی نهایی در نخستین جلسه هیات مدیره تصویب خواهد شد. یکی از ابزارهای خوب برای بخش عرضه مسکن است.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر