حمایت ویژه دولت از این شرکت ها

وزیر اقتصاد اعلام کرد که افزایش سرمایه صندوق های پژوهش فناوری به ۹ هزار میلیارد تومان, ضمانت نامه اضافی را فراهم می کند و این اقدام به توانمندی بیشتر صندوق ها برای تأمین مالی شرکت های دانش بنیان کمک می کند.

حمایت ویژه دولت از این شرکت ها

وزیر اقتصاد در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش فناوری اعلام کرد که افزایش سرمایه به اندازه نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان ضمانت نامه اضافی را امکان‌پذیر می‌کند. این تدابیر به بهبود قابلیت‌های صندوق‌ها برای پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان و استفاده بهینه از ضمانت‌نامه‌ها کمک خواهد کرد.

وی همچنین به اهمیت تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان پرداخت و نقش قوانین بودجه در این افزایش سرمایه اشاره کرد. همچنین افزود که این تدابیر به ایجاد منابع بیشتری برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان کمک خواهند کرد.

وزیر اقتصاد همچنین به موفقیت یکی از شرکت‌های دانش بنیان در استفاده از منابع نقدی کشور در بازار سرمایه اشاره کرد و تأمین مالی آسان‌تر این شرکت‌ها را به تأیید سازمان بورس و شبکه بانکی و گمرک ارتباط داد.

وی همچنین توضیح داد که حساب واحد خزانه تاکنون به عدد محدودی از دستگاه‌ها متصل شده است و در مورد دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی همچنان پیگیری‌ها انجام می‌شود.

وی در مورد طرح اعتبارزدایی از اسناد عادی نیز توضیح داد و بیان کرد که اسناد عادی نباید مثل اسناد رسمی در محاکم اعتبار داشته باشند و این تدابیر به جلوگیری از مشکلاتی مانند زمین‌خواری و سوداگری کمک خواهد کرد. او همچنین به نیاز به نظارت بر سوداگری و سفته‌بازی در بازار املاک و مستغلات اشاره کرد و اعتبارزدایی از اسناد عادی را تأیید کرد.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر