واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین رایگان به روستاییان تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی در خصوص واگذاری ۴۰۰ هزار قطعه زمین در شهرها در قالب طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: این میزان زمین ۵۰ هزار هکتار است و هزینه آماده‌سازی هر یک از این قطعه زمین‌ها ۲۰۰ میلیون تومان است.

واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین رایگان به روستاییان تا پایان سال

تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شد. واگذاری زمین مسکونی روستایی مصوب شهریور سال ۱۴۰۱ است که بر اساس این مصوبه دولت، واگذاری زمین در روستاها شروع شد. واگذاری زمین یکی از برنامه‌های دولت برای تامین مسکن مورد نیاز خانواده‌ها در شهرها و روستاهای کشور بود. وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که دولت برای اجرای این طرح در سال ۱۴۰۲ قصد دارد ۵۰۰ هزار قطعه زمین را به متقاضیان روستایی تقدیم کند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در مراسم واگذاری زمین به ۲۵۰۰ خانواده ساکن استان تهران تحت عنوان پویش پیامبر رحمت (ص) اظهار کرد: تاکنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین در شهرها در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای واحدهای یک طبقه و گروه ساخت به متقاضیان واگذار شده که ۳۲ هزار قطعه آن مربوط به طرح جوانی جمعیت است و آماده‌سازی هر قطعه زمین برای دولت ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

وی افزود: تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان در روستاها واگذار می‌کنیم که یک آرزوی دیرینه و اتفاقی بی‌نظیر است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری ۴۰۰ هزار قطعه زمین در شهرها تاکید کرد: این میزان زمین ۵۰ هزار هکتار است که در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده، آماده‌سازی هر یک از این زمین‌ها برای دولت ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

بذرپاش خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم می‌توانست مثل گذشته بگوید موضوع مسکن به من مربوط نیست، اما در میدان عمل وارد شدیم و با همه محدودیت‌ها و مشکلات کشور به بحث تامین مسکن ورود کردیم. نمی‌شد این بازار بزرگ و این میزان تقاضا برای مسکن را رها کرد.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر