ترس به جان بازار دلار افتاد

معامله‌گران می‌گویند در نیمه اول بازارها هر کس ساز خودش را می‌زد؛ دلار رنج رو به بالا بود، آبشده رنج رو به پایین و سکه کلا رنج و ثابت بود. اما در نیمه دوم بازارها، با دلار هرات همراهی کردند و لیدر دلار هرات بود.

ترس به جان بازار دلار افتاد

 قیمت دلار هرات در روز دوشنبه ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان شروع به کار کرد و در روند معاملاتی دوشنبه بیشتر میل به افزایش نشان داد. بازار ارز هرات در نیمه دوم به بالای مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۳۷۰ تومان رفت.

قیمت طلای آبشده در نیمه اول معاملات رو به نزول بود و کانال ۱۰ میلیون تومان را از دست داد و بعد از برخورد به حمایت خود به کانال ۱۰ میلیون بازگشت.

شکاف سکه رفاه با بازار

قیمت سکه امامی هم در بازار دوشنبه در حوالی ۲۷ میلیون و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان ثابت بود. قیمت سکه رفاه در روز دوشنبه با کاهش به کف ۲۷ میلیون تومان رسید و در ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد که شکافش با بازار زیاد شده است. در مجموع معامله‌گران می‌گفتند که بازار در این چند روز آرام بوده و این می‌تواند نشانه‌هایی از آرامش قبل از طوفان باشد.

در روز دوشنبه امیرعبدالهیان گفته‌است به پیشنهاد سلطان عمان فکر می‌کنیم و گروهی از معامله‌گران معتقد بودند که این پیشنهاد همان سند سپتامبر است. این گروه با اشاره به صحبت‌های دو روز پیش انریکه مورا که گفته بود جایگزین بهتری برای برجام وجود ندارد می‌گفتند سند سپتامبر رد شده است. آن‌ها معتقدند از توافق موقت ایران و آمریکا جزییاتی به بازار نرسیده است و خبرها نشان می‌دهد که سفر رئیسی و وزیر امور خارجه به آمریکا دستاوردی نداشته است.

معامله‌گران می‌گویند از توافق موقت فقط تبادل زندانیان و آزادسازی پول‌های بلوکه شده‌ را داشتیم که درمورد آن هم آمریکا ادعا می‌کند هیچ تفاوتی ایجاد نشده و فقط این منابع از کره جنوبی به قطر آمده است. حتی گفته شده دسترسی در کره راحت‌تر از قطر بوده است. این ادعای آمریکا و پول‌ها بحث داغ بازار بود.

بازگشت اف‌ای‌تی‌اف به سرخط خبرها

چند روز پیش یک شایعه در بازار پیچید درمورد تصویب لوایح کنوانسیون پالرمو و سی اف تی.

معامله‌گران می‌گویند بازار می‌ترسد و محتاط شده است. این را می‌شود در نحوه قیمت‌دهی هم مشاهده کرد.

عصر دوشنبه که دلار بالا رفت قیمت فروش سکه روی تابلوهای صرافی ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشت اما در مقابل قیمت خرید را هم ۱۰۰ هزار تومان کاهش دادند که این احتیاط و ترس بازار را می‌رساند.

بعد از این اتفاق‌ها و تحلیل‌ها دوباره افراطی‌ها وارد بازار شدند. افراطی‌های کاهشی می‌گویند با توجه به خبرهای اف‌ای‌تی‌اف قیمت دلار کف را از دست می‌دهد. اما در مقابل افزایشی‌ها می‌گویند کم‌کم وقت افزایش در بازار رسیده و تقاضای ژانویه هم می‌تواند از مهر وارد بازار شود و این رشد را بیشتر کند. افراطی‌های افزایشی معتقدند قیمت دلار در پایان فصل پاییز سقف پارسال را می‌شکاند.

نظر پیشکسوتان بازار

پیشکسوت‌ها معتقدند چپ بازارساز پر شده است اما خبر نقض تعهدات برجامی در اواخر مهر ماه می‌تواند به بازار نوسان دهد و این نوسان بستگی به دخالت و تزریق بازارساز دارد.

تحلیل‌گرهای فنی معتقدند با توجه به تثبیت ساعتی قیمت دلار هرات در بالای ۴۹ هزار و ۳۷۰ تومان امکان رشد تا مرز مقاومت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان وجود دارد.

از نظر آن‌ها سرنوشت صعود یا نزول‌ را محدوده مقاومتی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان هرات مشخص می‌کند. درمورد سکه هم می‌گویند که بیش از سه ماه است که سکه در بالای مرز ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نوسان داشته و این کار نزول قیمت را سخت می‌کند. البته با توجه به نوسان دلار در بالای مرز ۴۹ هزار تومان و این اتفاق که هروقت دلار وارد کانال ۴۸ هزار تومان شده است در این کانال دوامی نداشته معامله‌گران می‌گویند زیر بازار سفت است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر