کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۵۹

از اعتصاب کارگران شرکت های خودروساز تا وام‌های سنگین مسکن

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از اعتصاب کارگران شرکت های خودروساز تا وام‌های سنگین مسکن

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal ) در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۲۴ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • اعتصاب همزمان کارگران سه غول خودروسازی در ایالات متحده

کارگران خودروسازی ایالات متحده نخستین اعتصاب همزمان خود را در Big Three آغاز کردند. عبارت Big Three برای سه تولید‌کننده بزرگ وسایل نقلیه موتوری در ایالات متحده استفاده می‌شود. کارگران از سه کارخانه جنرال موتورز، فورد و کرایسلر استلنتیس دست به اعتصاب زدند. درخواست اتحادیه کارگران سهم بیشتر از سود حاصل از کامیون‌های احتراقی و امنیت شغلی قوی تر است.

  • تاثیر افزایش نرخ بنزین بر بازار امریکا

 بر اساس گزارش روز پنجشنبه وزارت بازرگانی امریکا: افزایش نرخ بنزین باعث افزایش ۰.۶ درصدی کل خرده فروشی در ایالات متحده در ماه آگوست شد. با این حال بدون احتساب بنزین، فروش سایر اقلام در فروشگاه ها، فروش کالا به صورت آنلاین و رستوران‌ها تنها با افرایش ۰.۲ درصدی مواجه شد.

The Wall Street Journal 15 September

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصاد اعلام کرد:

  • دیدار بنیامین نتانیاهو با ایلان ماسک در میان طوفان یهودی ستیزی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه به کالیفرنیا خواهد رفت تا با ایلان ماسک، کارآفرین فناوری که توسط گروه‌های حقوق مدنی متهم به تشدید نفرت ضد یهودی در پلتفرم رسانه اجتماعی X خود، شده بود، ملاقات کند. یکی از مقامات دفتر نتانیاهو روز پنجشنبه این دیدار را تایید کرد. ایلان ماسک نیز در X اعلام کرد که گفت‌وگوی آنها بر روی فناوری هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود.

  • تلاش چین برای رهایی از رکود اقتصادی

تولید و خرده فروشی در چین در ماه آگوست سرعت بیشتری گرفت. با این حال کاهش شدید سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، اقدامات حمایتی اجرا شده در این بخش را تهدید می‌کند. سیاست‌گذاران چینی برای احیای رشد اقتصادی در پی ضعف در صنعت حیاتی املاک، ارز ناپایدار و تقاضای ضعیف جهانی برای کالاهای تولیدی آن، با وظیفه‌ای سنگین روبه‌رو هستند.

The Washington Post 15 September

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصاد به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • بدهی هنگفت دولت سوئد

برای چندین ماه متوالی، دولت سوئد تلاش کرده تا یک بحران دارایی را که به اعتما مردم شمال اروپا ضربه زده است، کم اهمیت جلوه دهد. آنها بارها و بارها این پیام را اعلام کردند که: اگرچه برخی شرکت‌ها با مشکل مواجه هستند اما کشور به طور کلی مشکلی ندارد. سوئد یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی و بزرگترین اقتصاد شمال اروپا است اما پاشنه آشیل آن بانک‌ها هستند که بیش از ۴ تریلیون کرون سوئدی به صاحبان خانه‌ها وام داده‌اند.

  • رونمایی از مهم‌ترین محصول آیفون

موبایل های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو اپل (AAPL) رسمی شدند. این شرکت روز سه شنبه در رویدادی در دفتر مرکزی خود در کوپرتینو، کالیفرنیا، آخرین مدل‌های مهم‌ترین محصول خود را معرفی کرد. آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به وضوح دستگاه‌های چشمگیرتری هستند. تراشه‌های قدرتمندتر در سطح حرفه‌ای، دکمه‌های اکشن قابل تنظیم و قاب‌های تیتانیومی سبک‌تر، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آیفون ۱۵ پرو است.

The New York Times 15 September

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر