حقوق ناچیز این معلمان در عرض ۴ ماه + فیلم

بنابر اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، حدود ۵۰ نفر از بزرگسالانی که برای آموزش سواد وارد نهضت سوادآموزی شده‌ بودند، درحال‌حاضر مدرک پزشکی گرفته و پزشک شده‌اند.

حجم ویدیو: ۱.۲۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۳۵ دانلود ویدیو

علیرضا عبدی با حضور در برنامه «فرامتن» شبکه افق سیما، با اشاره به اینکه در اساسنامه سازمان نهضت سواد آموزی ماموریت آموزش این سازمان برای افراد ۱۰ سال به بالا عنوان شده است، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی در واقع آموزش دوره اول بزرگسالان را در کشور پرچمداری کرده و یکی از الگوهای بسیار قوی در دنیا است؛ چراکه شتاب بسیار بالایی داشته است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پاسخ به این سوال که معلم آموزش دهنده نهضتی چقدر دریافتی دارد؟، توضیح داد: در بهترین حالت با کسورات بیمه در عرض ۴ ماه تا حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ تومان حقوق می‌گیرند، یعنی ماهی یک و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرد. برای ۶ میلیون تومان حقوق هر آموزش‌دهنده باید ۱۲ نفر را آموزش دهد تا در چهار ماه ۶ میلیون تومان بگیرد. همچنین از هر یک میلیون و ۲۰۰ تومان حقوق تقریبا ۶۰۰ هزار تومان حق بیمه کم می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: شرکت هایی که با ما کار می‌کنند بین ۸ تا ۱۳ درصد از حقوق فرد را برای بیمه بر می‌دارند اما رقم حقوق آموزش‌دهنده آن رقمی نیست که برای بقیه افراد جامعه است. بیمه می‌گوید ما بر مبنای قانون کار، فعالیت می‌کنیم و آن سقف باید پرداخت شود. در اینجا آموزش‌دهنده متضرر می‌شود. اگر قرار است آموزش‌دهنده‌ها برون‌سپاری شوند باید برون‌سپاری درستی رخ دهد.

وی ادامه داد: سال ۹۲ برون‌سپاری اتفاق می‌افتد و عدد بسیار کمی را به عنوان پایه حقوق در نظر می‌گیرند. این عدد هر سال بر اساس افزایشی که در بودجه پیش‌بینی می‌شود، افزایش پیدا می‌کند اما واقعیت این است که تورم موجود دیده نمی‌شود. حتی اگر حقوق آموزش دهندگان نهضت را با افزایش حقوق کارمندان مقایسه می‌کردیم و طبق آن حقوق آموزش دهندگان را زیاد می‌کردیم، هر آموزش دهنده برای آموزش هر نفر بی‌سواد در دوره سوادآموزی ۴۰۰ تا ۴۵۰ ساعت، باید نزدیک ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق بگیرد اما الان تقریبا یک میلیون تومان حقوق می‌گیرند، چراکه تورم در آن در نظر گرفته نمی‌شود.

عبدی با بیان اینکه ما هر سال برنامه خود را به سازمان برنامه ارائه می‌دهیم و باید در خصوص حقوق آموزش دهندگان با سازمان برنامه و بودجه به تفاهمی برسیم، تاکید کرد که معمولا در این موضوع مشکل وجود دارد.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر