کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۵۶

از رو آوردن چینی‌ها به کالای ارزان تا رواج روپیه الکترونیکی در هند

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از رو آوردن چینی‌ها به کالای ارزان تا رواج روپیه الکترونیکی در هند

روزنامه گاردین (The Guardian) در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۲۰ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • خرده فروشان در معرض خطر کاهش پوشاک

خرده فروشان اروپایی امسال عملکرد خوبی در بازار سهام نداشته‌اند اما افزایش هزینه‌های استقراض و تورم شروع به تاثیرگذاری کرده است. سرمایه‌گذاران به دنبال کسب اطمینان از شرکت هایی مانند H&M و Inditex( صاحب زارا ) هستند که این هفته به روزرسانی‌های تجاری خود را منتشر می‌کنند. سال گذشته، سرمایه‌گذاران و استراتژیست‌ها پیش‌بینی کردند که سود خرده‌فروشان به دلیل تورم کاهش می‌یابد که باعث کاهش هزینه‌های موجود مصرف‌کنندگان می‌شود. علاوه بر این، برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های منطقه درباره زمان‌های چالش‌برانگیز آینده هشدار دادند.

  • سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری شرکت علی بابا

مدیرعامل سابق شرکت علی بابا در چین، دانیل ژانگ، روز دوشنبه در اقدامی غافلگیر‌کننده از سمت رئیس واحد رایانش ابری استعفا داد زیرا امپراتوری تجارت الکترونیکی چین در حال پایان دادن به تغییرات رهبری است. شرکت علی بابا اعلام کرد که یک میلیارد دلار در صندوق فناوری با هدف حمایت از استراتژی‌های این شرکت، سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

The Guardian 11 September

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • کاهش رشد اقتصادی مالزی

انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی روز دوشنبه گفت که هدف مالزی برای رشد اقتصادی حداقل ۵ درصدی سالانه تا سال ۲۰۲۵ است که کمتر از هدف قبلی این کشور جنوب شرقی آسیا است. این پیش‌بینی به این علت است که اقتصاد مالزی از رکود جهانی ضربه خورده است. مالزی با کاهش صادرات در سه ماهه دوم سال، کمترین رشد در دو سال گذشته را داشته است.

  • چینی‌ها به دنبال کالای ارزان

به دنبال کاهش اطمینان به اقتصاد چین، چینی‌های بیشتری به دنبال خرید ارزان در بازار پکن هستند. معمولا گردشگران، دانشجویان، مهاجران روستایی و بازنشستگانی که به دنبال کالای ارزان هستند، از غرفه‌های Daliushu Guanxin خرید می‌کنند که مجموعه‌ای گسترده از هزاران غرفه است که همه چیز از لباس تا کفش و لوازم جانبی در آنها به فروش می‌رسند.

Financial Times 11 September

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در نسخه امروزش در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • اقدام بانک مرکزی هند در خصوص ارز دیجیتال

بانک مرکزی هند با وام دهندگان همکاری می‌کند تا ویژگی‌های جدیدی را برای رایج کردن ارز دیجیتال بانک مرکزی که اصطلاحا روپیه الکترونیکی نامیده می‌شود، معرفی کند. گفته شده که از ویژگی‌های روپیه دیجیتال می‌توان به توانایی انجام تراکنش‌های آفلاین با آن اشاره کرد.

  • خرید ۵۰ فروند هواپیمای بوئینگ توسط ویتنام

شرکت هواپیمایی ویتنام در سفر جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا به این کشور آسیای جنوب شرقی قراردادی را برای خرید هواپیمای بوئینگ امضا کرد. این قرارداد اولیه برای خرید ۵۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به ارزش ۱۰ میلیارد دلار خواهد بود.

wall street

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر