جامپ دلار در راه است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در معاملات پشت خطی جمعه شب به سمت مرز ۵۰ هرار تومان خیز برداشت و در محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان به کار خود پایان داد.

جامپ دلار در راه است؟

قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز جمعه نوسان صعودی را ثبت کرد و تا نزدیک سطح ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت.

روز جمعه اگرچه نرح دلار تا حدودی صعودی شد اما قیمت تتر اندکی پایین‌ آمد اما همچنان در سنگر ۵۰ هزار تومان قرار دارد. قیمت دلار سلیمانیه هم در پشت‌خط با افزایش به ۴۹ هزار و ۹۲۰ تومان رسید. اگر قیمت دلار سلیمانیه امروز به ۵۰ هزار تومان برسد و تثبیت داشته باشد احتمالا دلار تهران هم وارد این کانال شود.

از سوی دیگر بازار ارز هرات که کار خود را در سه‌شنبه هفته گذشته در ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان به پایان رسانده بود، در پشت‌خط جمعه شب، با افزایش به ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان رسید.

در شرایط فعلی در حالی که عده از معامله گران از احتمال نوسان صعودی قیمت دلار در روز جاری سخن می‌گویند، گروهی نیز معتقدند خط قرمز بازارساز، دلار ۵۰ هزار تومانی است و قیمت دلار نمی‌تواند به این کانال برسد.

فعالان بازار ارز معتقدند مرز ۴۹ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان به سد مهم افزایش تبدیل شده است. به باور آنها اگر قیمت دلار امروز در مرز مقاومت ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان اصلاح دهد و در سطح ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان حمایت شود احتمال شکسته شدن مقاومت وجود دارد.

با این حال، اگر دلار مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان بشکند مرز روانی ۵۰ هزار تومان نخستین سد افزایش خواهد بود و مقاومت مهم بعدی ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان است. از نظر فنی‌ها برای اینکه قیمت دلار به روند نزول برگردد باید در زیر ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان تثبیت دهد.

البته با تمام این اوصاف، برخی هم باور دارند که بازار در انتظار نشست شورای حکام است و از احتمال نوسان محدود قیمت دلار در روز جاری سخن گفتند.

 

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر