پیش‌بینی بازارسرمایه ۱۳ شهریور؛

فردا تک نمادهای دلاری را دنبال کنید

پس از معاملات روز یکشنبه (۱۲ شهریور) شاخص کل بورس با رشد ۶ هزار و ۲۲۰ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۶۵ واحدی قرار گرفت.

فردا تک نمادهای دلاری را دنبال کنید

 در ابتدای معاملات در بازار شاخص کل بورس با افت ۱۳۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۵۱۳ واحدی قرار گرفت در انتهای بازار هم  شاخص کل بورس با رشد ۶ هزار و ۲۲۰ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۶۵ واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «تاپیکو» و «شپنا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شپنا»، «شستا» و «ثشاهد» سه نماد پر تراکنش بودند.

سمیه صفری، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه درباره روند معاملات روز ۱۲ شهریور اینطور گفت: در ابتدای روز یکشنبه قدرت فروشندگان بر خریداران غلبه داشت و سنتیمنت بازار منفی متعادل بود. با گذشت ساعاتی از بازار و رسیدن به میانه تایم معاملاتی اندکی قدرت خریداران افزایش پیدا کرد و حتی در بعضی دقایق شاهد ورود پول به بازار بودیم. اما مجددا به دلیل حجم فوق العاده پایین معاملات و متعاقب آن ارزش معاملات، برتری خریداران ادامه دار نبود و در نهایت اگرچه امروز شاهد افزایش نرخ دلار نیز بودیم سرمایه گذاران به این موضوع نیز بهای چندادنی ندادند و در پایان بازار شاهد خروج پول از بازار بودیم. علی رغم کاهش برخی ریسک های سایه انداخته بر بازار سرمایه و به گوش رسیدن اتفاقات مثبت از صنعت خودرو، به نظر می رسد هنوز اعتماد خریداران برای ورود به بازار و سرمایه گذاری جلب نشده است و همچنان می بایست به سطح ارزش معاملات توجه نمود.

وی در پایان بازار دوشنبه را چنین پیش‌بینی کرد: به نظر می رسد در بازار فردا و با توجه به اینکه به تعطیلات رسمی و پایان هفته نزدیک می‌شویم نیز شاهد جو منفی همراه با اندکی تعادل در بازار باشیم. احتمال می رود در بازار فردا شاهد تحرکات مثبت در تک نمادهای دلاری از صنایع دلاری باشیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر