بورس پیش‌بینی پذیرتر می‌شود

یک کارشناس بازار سرمایه با مثبت ارزیابی کردن اصلاح مصوبه خوراک پتروشیمی‌ها گفت: مصوبه اصلاح شده به پیش‌بینی پذیر شدن بازار سرمایه کمک شایانی می‌کند.

بورس پیش‌بینی پذیرتر می‌شود

علی اکبر امین تفرشی، درباره تعیین نرخ خوراک پتروشیمی و بازگشت نرخ گاز به کف قیمتی ۵ هزار تومان گفت: صحبت‌های اخیر وزیر امور اقتصاد و دارایی مبنی بر تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بر اساس فرمول به معنای این است که کف قیمت گاز به نرخ ۵ هزار تومان بازخواهد گشت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان اضافه کرد: بر اساس محاسبات انجام شده قیمت خوراک پتروشیمی طبق فرمول برای همه قابل محاسبه است.

این کارشناس بازار سرمایه با مثبت ارزیابی کردن اصلاح مصوبه خوراک پتروشیمی‌ها گفت: پیش‌بینی ناپذیربودن اقتصاد بازار سرمایه را دچار مشکل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری‌های مختلف، دخالت‌ها در اقتصاد، تعیین نرخ خوراک و موارد مشابه باعث شده پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد کاهش یابد و سرمایه‌گذاران نتوانند تصمیم درستی برای سرمایه‌گذاری بگیرند، گفت: این موضوع باعث شده در مدت ۱۰ سال اخیر نرخ رشد خالص سرمایه‌گذاری منفی شود و سرمایه‌گذاری جدیدی در کشور شکل نگیرد.

امین تفرشی، تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را یکی از دلایل پیش‌بینی پذیر شدن اقتصاد برشمرد و گفت: رویکرد دولت و مجلس اگر در جهت پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد باشد و فرمول تعیین شده بر اساس اعلام دولت تا پایان برنامه هفتم ثابت باشد، مثبت ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان در پایان این را هم متذکر شد: با این اتفاق بازار سرمایه نیز بازخورد مثبتی نشان خواهد داد این در حالی است که از زمان مطرح شدن شایعه اصلاح خوراک پتروشیمی‌ها بازخورد بازار مثبت بود و یکی از دلایل مهم مثبت بودن شاخص نیز به همین موضوع اختصاص داشت.

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر