وزیرصمت: در برابر حملات اقتصادی مقاومت می کنیم

وزیر صمت گفت: نباید فراموش کنیم که دشمن با تمام قوا و در قالب یک حمله اقتصادی بزرگ به ما تاخته و ما نیز باید با تمام قوا در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

وزیرصمت: در برابر حملات اقتصادی مقاومت می کنیم

عباس علی‌آبادی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه که امروز (چهارم شهریور) با حضور استاندار، تعدادی از نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه مشکلات فعالان اقتصادی را درک می‌کنم، افزود: بخشی از این مشکلات واقعا لاینحل است، اما با تمام توان برای حل سایر مشکلات تلاش خواهم کرد.

وی از تفویض اختیارات لازم به مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها برای حل مشکلات خبر داد.

وزیر صمت سپس اشاره‌ای به ۲۰ سیاست اصلی این وزارتخانه که با توجه به اسناد و برنامه‌های بالادستی استخراج شده داشت که خروجی آن هشت راهبرد کاری است و عنوان کرد: هدف اصلی رسیدن به اهداف برنامه هفتم توسعه مبنی بر نرخ رشد ۸.۵ درصدی سالیانه در بخش صنعت، نرخ رشد سالیانه ۱۳ درصد در بخش معدن و رشد سالانه ۲۳ درصدی صادرات غیرنفتی است.

علی آبادی اصلی‌ترین راهبرد هشت گانه وزارت صمت را افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری در بخش صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که باید با اتکا به شرکت‌های بزرگ و مادر باشد.

وی تاکید کرد: اصلاح نظام قیمت‌گذاری و یارانه‌ای، کاهش تصدی‌گری و اصلاح حکمرانی، جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره‌های ارزش، توسعه تولیدات صادرات محور و … از دیگر راهبردهای اصلی وزارت صمت است.

وزیر صمت با بیان اینکه مجموع این راهبردها برای رونق تولید و صادرات ضروری است، اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که دشمن با تمام قوا و در قالب یک حمله اقتصادی بزرگ به ما تاخته و ما نیز باید با تمام قوا در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

 محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز از شرایط خاص این استان یاد کرد و ادامه داد: تقاضا داریم وزارت صمت به طور ویژه از استان کرمانشاه حمایت کند.

صحرایی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی کرمانشاه، یادآور شد: باید بتوانیم مشکلاتی که پرتکرار هستند را در بازه زمانی مناسبی حل و فصل کنیم.

وی همچنین بر لزوم پرهیز از تصمیم‌گیری و عملکرد جزیره‌ای نیز برای استان‌ها، خصوصا کرمانشاه تاکید کرد که لازمه حکمرانی هوشمند است.

موضوع دیگری که استاندار کرمانشاه به آن اشاره کرد، لزوم حمایت‌های ویژه وزارت صمت از ایجاد زیرساخت‌های بنیادین در کرمانشاه از جمله احداث نیروگاه‌ها بود  که در این زمینه گفت: کمک در بخشودگی‌ها، تهاتر مطالبات و حمایت‌های تشویقی از دیگر مطالبات ما از وزارت صمت است.

در این جلسه مشکلات تعدادی از واحدهای بزرگ کرمانشاه از جمله مانیزان، کابل باختر، پتروشیمی اسلام آبادغرب و… نیز مطرح شد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر