کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۷

از کاهش قیمت تولید‌کننده تا افزایش بهای نفت

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از کاهش قیمت تولید‌کننده تا افزایش بهای نفت

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal ) در تاریخ ۲۲ آگوست ۲۰۲۳ ( ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ ) در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • تورم همچنان بالا است

بازار جهانی کالا در هفته گذشته شاهد نوساناتی بود که عمدتا به دلیل ابهامات مربوط به سیاست‌های آتی فدرال رزرو و همچنین نگرانی در مورد اقتصاد چین و احتمال رکود است. صورت جلسه ماه جولای فدرال رزرو که در هفته گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که تورم هنوز بسیار بالاتر از هدف بلند مدت بانک است که نوسانات بازار را افزایش می‌دهد.

 

  • قیمت نفت بر مدار صعودی

پس از کاهش تولید کشورهای اوپک پلاس، عربستان سعودی و روسیه، قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل مشکلات عرضه جهانی، افزایش یافت. شاخص بین‌المللی نفت خام برنت در ساعت ۱۰: ۲۸ به وقت محلی به قیمت ۸۵.۴۵ دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به قیمت پایانی روز جمعه ۸۴.۸۰ دلار در هر بشکه، ۰.۷۷ درصد افزایش داشته است.

The Wall Street Journal 22 August

روزنامه نیویورک تایمز ( The New York Times) نیز در بخش اقتصاد و بین الملل به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • کاهش قیمت تولید‌کننده در آلمان

اداره آمار فدرال آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که قیمت تولید‌کننده آلمان در ماه جولای ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است که نخستین کاهش از نوامبر ۲۰۲۰ است. اداره آمار آلمان گفت که این کاهش تا حد زیادی به دلیل اثر پایه است و یادآوری می‌کند که قیمت‌ها در ژوئیه ۲۰۲۲ در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین افزایش داشت.

 

  • افریقای جنوبی اعلام بی‌طرفی کرد

رئیس‌جمهوری افریقای جنوبی اعلام کرد که کشورش بی‌طرف است و به رقابت بین قدرت‌های جهانی کشیده نخواهد شد. وی روز یکشنبه خطاب به ملت گفت که کشورش تلاش می‌کند تا با همه برای صلح و توسعه همکاری کند.

The New York Times 22 August

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش سیاسی و اقتصادی نسخه امروز موارد زیر را گزارش کرد:

 

  • انگشت اتهام اسرائیل به سوی ایران

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه به دلیل افزایش حملات مسلحانه اخیر علیه شهرک‌های یهودی در کرانه باختری اشغالی، انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفت. پس از حملات اخیر که در آن سه شهرک نشین کشته شدند، ارتش اسرائیل نیروهای کمکی فرستاده و حملاتی را در کرانه باخاری انجام داده است.

  • خرید نظامی لهستان از امریکا

آژانش دفاعی امریکا روز دوشنبه اعلام کرد که ایالات متحده فروش ۹۸ هلیکوپتر تهاجمی AH-۶۴E آپاچی و تجهیزات مربوطه به لهستان را به قیمت تخمینی ۱۲ میلیارد دلار تایید کرده است. لهستان یکی از اعضای ناتو در اروپای مرکزی قصد دارد این بالگردها را در لشکر ۱۸ مکانیزه و تیپ ۱ نیرو هوایی خود مستقر کند.

The Washington Post 22 August edited

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر