رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درگفت‌وگو با تیترکوتاه:

منتظر کاهش قیمت‌ طلا نباشید / فرصت حضور در بازار اروپا و آسیا را از دست دادیم

درحالی که طی ماه‌های اخیر قیمت طلا در بازار‌های جهانی با نوساناتی روبه‌رو بوده ‌است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد، قیمت‌ها در بازار ایران همواره با افت قیمت روبه‌رو بوده است.

منتظر کاهش قیمت‌ طلا نباشید / فرصت حضور در بازار اروپا و آسیا را از دست دادیم

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره علت این موضوع به خبرنگار «تیتر کوتاه» گفت: ما از ابتدای سال یک رکود سنگین و در مقابل کاهش قیمت را داشتیم که در ماه محرم این کاهش تقاضا و کاهش قیمت تشدید شده است و واحدهای تولیدی و توزیع ما دچار آسیب شده‌اند و در حال ‌حاضر بسیار ی از فعالان این عرصه در تامین هزینه‌های جاری خود با مشکل روبه‌رو هستند.

وی درباره علت رکود و کاهش قیمت در بازار طلا و سکه گفت: کاهش قدرت خرید مردم و امید به کاهش بیشتر قیمت‌ها، علل اصلی این رکود است.

بذرافشان اظهار کرد: به طور کلی می‌توان گفت که بازار طلا از ابتدای سال به طور میانگین شاهد افت ۸ تا ۹ درصدی قیمت‌ها بوده‌‎ است و امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد رونق نسبی در بازار باشیم.

طلا ارزان نمی‌شود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: کاهش قیمت در بازار طلا از ابتدای سال آغاز شده است و در حال‌ حاضر قیمت‌ها به میزان نسبتا زیادی کاهش پیدا کرده‌اند و به مردم توصیه می‌کنیم بیش‌از این منتظر افت قیمت‌ها نباشند.

638049650716138535

بذرافشان در پاسخ به این سوال که چرا طی چند ماه اخیر روند صعودی انس طلا در بازار جهانی روی بازار داخل اثر نداشته است؟ گفت: یکی از علت‌های این موضوع به نوسانات بازار ارز بر می‌گردد که طی ماه‌های اخیر شاهد کاهش قیمت ارز در داخل کشور بودیم و این موضوع روی بازار داخلی اثرگذار بوده و در نهایت قیمت‌ها را در بازار کاهشی کرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر میزان عرضه و تقاضا در بازار داخلی تاثیرگذار است و همانطور که گفته شد عدم مراجعه مردم به بازار و کاهش تقاضا باعث شده تا قیمت‌ها با افت روبه‌رو شوند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره چگونگی حمایت دولتمردان از فعالان بازار گفت: بخش تولید ما نیاز به ارائه تسهیلات برای واردات مواد اولیه دارد و از سوی دیگر ما نیاز به واردات بخشی از ماشین‌آلات روز دنیا در این زمینه هستیم و این موضوع نیازمند حمایت دولت و نمایندگان مجلس است و اگر در بخش واردات این موانع برداشته شود؛ بدون شک قیمت تولید و در نهایت قیمت تمام شده محصولات کاهش پیدا می‌کند و از طرف دیگر از مقدار آسیبی که به بخش تولید ما وارده شده، کاسته می‌شود.

در بخش صادرات با مشکل مواجه هستیم

وی با اشاره به اینکه ایران می‌تواند در بازار‌های اروپایی و آسیایی نقش پرنگی داشته باشد، اظهار کرد: با اینکه طی چند سال اخیر بخش تولید ما روند ارتقایی داشته و کیفیت محصولات بالا رفته است؛ اما در دهه گذشته از مقدار صادراتی را که می‌توانستیم انجام دهیم، باز ماندیم و متاسفانه از این ظرفیت آن‌طور که باید استفاده نشد.

بذرافشان ادامه داد: ما از لحاظ کیفیت در بخش تولید در شرایط خوبی هستیم؛ اما یکسری موانع و مشکلات باعث شده تا صادرات به خوبی انجام نشود؛ درحالی که می‌توان از این طریق ارزآوری خوبی برای کشور انجام شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره موانع برای صادرات طلای ایران به سایر کشورها گفت: یکسری موانع کلی و یکسری موانع مربوط به گمرک و بانک مرکزی که از قدیم بوده و همچنان پابرجاست باعث این موضوع بوده است و امیدواریم با کمک دولتمردان و خانه ملت این موانع برطرف شود و بتوانیم ارزآوری خوبی را برای کشور رقم بزنیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر