اختصاصی تیتر کوتاه:

بازار داغ شغل ژاپنی در ایران / سوشی بپزید حقوق کارمند بانک بگیرید!

مدتی می شود که طرفداران غذاهای دریایی و سوشی در کشور زیاد شده است.

بازار داغ شغل ژاپنی در ایران / سوشی بپزید حقوق کارمند بانک بگیرید!

پخت سوشی و نحوه سرو آن شیوه خاصی دارد و به نوعی یک مهارت محسوب می شود.

به افرادی که در پخت سوشی حرفه ای هستند سوشی زن می گویند.

حقوق یک سوشی زن حرفه ای از حدود ۱۵ میلیون تومان شروع می شود و تا ۲۰ میلیون هم می رسد.

سوشی11

سوشی22

همه چیز درباره سوشی و انواع آن

سوشی یکی از غذاهای محبوب و مشهور ژاپنی است که در سراسر جهان شناخته شده است. این غذا اصلی‌ترین قسمت آشپزی ژاپنی است و از ریشه‌های تاریخی و فرهنگی عمیقی برخوردار است. سوشی اصلی‌ترین مؤلفه‌های آن، برنج و ماهی تازه است، اما در طی سال‌ها انواع مختلفی از سوشی توسعه یافته است که در آن از مواد مختلفی به جای ماهی استفاده می‌شود و نوعی سوشی غیرتقلیدی خلق می‌شود. در زیر به برخی از انواع رایج سوشی اشاره می‌کنم:

  • نیگیری سوشی (Nigiri Sushi): این نوع سوشی شامل برنجی است که روی آن برش‌هایی از ماهی تازه، میگو، اخته، تخم ماهی و سایر دریایی‌ها قرار داده می‌شود.
  • ماکی سوشی (Maki Sushi): در این نوع سوشی، برنج و مواد خام روی نوری (لایه) از جلقه آورده شده و سپس با کمک یک ماشین ویژه به شکل رول خورده و برش خورده می‌شود. نوعی ماکی سوشی معروف به "کالیفرنیا رول" نیز وجود دارد که در آن از موادی مانند خیارشور، آووکادو و کره چهارحلقه استفاده می‌شود.
  • ساشیمی سوشی (Sashimi Sushi): این نوع سوشی فقط شامل برش‌های نازک و تمیز از ماهی تازه است و بدون برنج سرو می‌شود. معمولاً در کنار سوشی نیگیری سرو می‌شود.
  • تمپورا سوشی (Tempura Sushi): این نوع سوشی شامل ماهی یا مواد دیگری است که قبل از سرو، به تمپورا (طراوت در دستور پخت) درآورده شده اند. مواد غذایی تمپورا شده درون رول ماکی سوشی قرار می‌گیرند.
  • اوشی سوشی (Oshi Sushi): این نوع سوشی در مناطقی مانند هوکایدو در ژاپن رایج است. در این سوشی، برنج و مواد خام در قالب قراردادن لایه‌های بلند به صورت فشرده درون قالبی چوبی (اوشیباکو) قرار می‌گیرند.
  • یوشی سوشی (Ushi Sushi): این نوع سوشی در واقع نوعی نیگیری سوشی است که در آن برنج و مواد خام در قالب یک توپ کوتکه‌هایی از برگه‌های جنگلی (مانند برگ نوری) قرار می‌گیرند و با یک باند یا روبان به هم چسبانده می‌شوند.

این تنها چند نوع سوشی رایج است و در واقع انواع سوشی بسیار متنوعی وجود دارد. علاوه بر موارد فوق، می‌توان به سوشی دسر، سوشی ترشی، سوشی تن، سوشی وگان و سوشی فشاری اشاره کرد. همچنین، در سوشی مدرن و آفریقایی، مواد مختلفی مانند لباس بندی، مرغ، گوشت قرمز و حتی میوه‌ها نیز به کار می‌رود.

به عنوان یک غذای محبوب و پرطرفدار، سوشی در رستوران‌های ژاپنی و غیر ژاپنی در سراسر جهان سرو می‌شود. همچنین، مواد لازم برای تهیه سوشی، از جمله نوری، برنج ژاپنی (سوشی مشخص)، ماهی تازه و سس‌های ژاپنی (مانند سویا و واسابی) در فروشگاه‌های آسیایی و رستوران‌های ژاپنی قابل تهیه است.

قیمت سوشی در رستوران های ایران

قیمت سوشی در رستوران ها به شدت متفاوت است. قیمت سوشی از حدود ۳۰۰ هزار تومان شروع می شود و در پک های مخصوص حتی تا ۱ میلیون تومان هم به فروش می رسد.

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر