تیتر کوتاه گزارش می دهد:

لاتاری جدید و سرکاری / به لوتوچی اعتماد نکنید

نکته‌ی قابل تامل در خصوص lotto chi این است که عملا امکان برداشت وجه وجود ندارد.

لاتاری جدید و سرکاری / به لوتوچی اعتماد نکنید

بَخت‌آزمایی یا لاتاری  گونه‌ای قمار دست‌جمعی است که در آن، بلیت‌های کاغذی، با نشان‌ها و علایم اعداد چند رقمی، به بهای مشخصی فروخته می‌شوند، شخص برنده در قرعه‌کشی و بخت‌آزمایی کسی خواهد شد، که شماره برابر با شماره قرعه‌کشی‌شده را داراست و در نتیجه صاحب مجموع عایدی آن قرعه‌کشی می‌شود. 

بلیت‌های اعانه ملی یا بخت آزمایی ملی در سال‌های دهه ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ خورشیدی (بین سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۶) در ایران به فروش می‌رفتند. خرید این بلیت‌ها از نظر برخی افراد مذهبی، قمار به‌شمار می‌رفت و همین باعث شد که فروش آن پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران متوقف شود.

در سال‌های دهه ۱۳۷۰ خورشیدی شکل جدیدی از بلیت‌های بخت‌آزمایی به نام بلیت ارمغان بهزیستی یا هدیه ارمغان سبز که روی آن، ۶ عدد مختلف چاپ شده بود توسط سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی ایران برای مدتی کوتاه منتشر شد.

هزینه خرید بلیت لاتاری عموما بسیار کم بوده، اما جایزه‌ی نهایی آن، عدد و رقم قابل توجهی است.  نخستین بخت آزمایی در ایران سال ۱۳۲۷ برگزار شد و در مدت کوتاهی بین مردم ایران محبوبیت پیدا کرد. فروش این بلیطتها پس از انقلاب اسلامی هم ادامه یافت؛ اما به دلیل برخی اختلاف نظرها بخت آزمایی یا اعانه ملی منحل شد.

ارمغان-بهزیستی

لاتاری جدید اما سرکاری!

امروزه اما نسخه آن ور آبی این بلیت بخت آزمایی به داخل کشور سرایت کرده و تب آن با سرعت بسیار بالایی در حال افزایش است. در ادامه نگاهی به نقاط شبهه برانگیز این لاتاری خواهیم داشت.

قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشید که عمر وبسایت این مجموعه کمتر از ۱ سال (در بهمن ۱۴۰۱) بوده و عملا تبلیغات آن از یک ماه قبل شروع شده است.

یکی از ملاک‌های ارزیابی کسب و کار، بررسی حوزه‌ی فعالیت آن در سرتاسر جهان است. اگرچه در تبلیغات Lotto Chi اشاره به فعالیت جهانی می‌شود، اما آمار رسمی و دقیق بازدیدهای این وبسایت بیانگر این نکته است که نزدیک به ۹۰ درصد مشتریان و بازدیدکنندگان این مجموعه، از کشور ایران هستند و تنها تعداد اندکی از دو کشور دیگر از این وبسایت بازدید کرده‌اند. بنابراین، می‌توان مطمئن بود که این مجموعه، صرفا بر بازار ایران تمرکز کرده است.

لوتوچی-۱

طبق بررسی‌های انجام شده، وبسایت Lotto Chi با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ایجاد شده است. عملا کسب و کارهایی که قصد ارائه‌ی خدمات حرفه‌ای دارند، به هیچ عنوان از وردپرس استفاده نکرده و از یک متخصص کدنویسی برای ایجاد یک وبسایت اختصصای استفاده خواهند کرد. بنابراین، پنل وردپرسی این مجموعه نیز یکی از نقاط ضعف آن به حساب می‌آید.

نکته‌ قابل تامل در خصوص lotto chi این است که عملا امکان برداشت وجه وجود ندارد. تنها در صورتی می‌توانید کیف پول خود را خالی نمایید (برداشت کنید) که اولا موجودی شما بیش از ۵۰ دلار باشد و دوما هم اینکه این مبلغ، مربوط به برنده شدن در یک قرعه‌کشی باشد. بنابراین، اگر حساب را شارژ نمایید، حتما باید از آن برای قرعه‌کشی استفاده کنید. روش برداشت پول از حساب نیز تنها از طریق رمزارز بوده و به ۳ روز کاری و احراز هویت نیاز دارد. نمایی از قسمت برداشت لوتو چی در تصویر زیر نمایش داده شده است.

لوتوچی قابل احراز نیست!

به صورت کلی، بهتر است از خدمات این مجموعه استفاده نکنید، چرا که اعتبار لوتوچی قابل احراز نیست. اگرچه ممکن است فعالیت این مجموعه کاملا شفاف و قابل اعتماد باشد، اما اصول اولیه‌ی راه‌اندازی یک کسب و کار بین‌المللی و معتبر توسط Lotto Chi رعایت نشده و امکان دارد که هیچگونه جایزه‌ای برای مشتریان در نظر گرفته نشود و صرفا قصد جمع‌آوری پول‌های اندک از طیف گسترده‌ی مخاطبان وجود داشته باشد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر