سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از ابلاغ آئین‌نامه نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت خبر داد.

سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟

محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در مورد اینکه شورای عالی بورس برای توزیع سود عملکرد سال 1401 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت چه تصمیمی گرفته است، گفت: در مورد نحوه توزیع سود سهام عدالت هنوز تصمیمی نگرفته است و قرار است در جلسه سه‌شنبه هفته جاری شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

وی در مورد آئین‌نامه اجرایی مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت استانی گفت: نحوه برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت در شورای عالی بورس تصویب شده بود که اخیراً این آئین‌نامه برای اجرا به شرکت‌های استانی سهام عدالت ابلاغ شده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در مورد برگزاری مجامع استانی سهام عدالت گفت: طبق قانون تجارت که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هم از قانون تجارت پیروی می‌کنند، برگزاری مجمع در مرحله اول با حضور حداقل 50 درصد به علاوه یک نفر از سهامداران رسمیت پیدا می‌کند و اگر در مرحله اول این حدنصاب قانونی محقق نشد، براساس قانون تجارت مجمع دوم با هر تعدادی از سهامداران رسمیت پیدا می‌کند.

وی در مورد اینکه آیا مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به شکل حضوری و یا الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: براساس قانون تجارت در مرحله اول مجامع باید حتما حضوری باشند که اگر مجمع به حدنصاب نرسید، در مرحله دوم چون مجامع شرکت‌‌ها با هر تعداد رسمیت پیدا می‌کند، باید برگزار شود و در آن مجمع تصمیم بگیرند که انتخابات هیأت مدیره برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به شکل حضوری و الکترونیکی برگزار شود، چون قانون تجارت تصریح بر برگزاری حضوری دارد و برای تغییر قانون تجارت باید حتما مجمع دوم تصمیم بگیرد که مجمع به شکل ترکیبی حضوری و الکترونیکی برگزار شود.

چندی پیش بهمن عبداللهی، عضو شورای عالی بورس گفته بود: با مساعدت شورای عالی بورس، گرچه برخی از اعضا مخالفت داشتند اما به هر حال با حمایت وزیر امور اقتصادی و دارایی و مصوبه جمعی شورای عالی بورس، نتایج خوبی برای شرکت‌های استانی سهام عدالت به دست آمد و قرار شد اعضای شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حضور پیدا کنند.

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: با مصوبه شورای عالی بورس، مقرر شد هر یک از شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت که حداقل ۲۰ درصد از اعضای آن حضور داشته باشند، می‌توانند مجامع خود را به شکل حضوری و الکترونیکی برگزار کنند، درحالی‌که حداقل ۲۰ درصد اعضا حضور داشته باشند و بعد از انتخابات در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حضور داشته باشند.

عضو شورای عالی بورس در مورد اینکه چه زمانی نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت باز می‌شود، اظهار داشت: قبل از باز شدن نماد معاملاتی باید مجامع شرکت‌های استانی برگزار، هیات مدیره مشخص و افزایش سرمایه آنها ثبت شود و بعد از آن امکان بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری باز می‌شود.

عبداللهی گفت: البته سیاست این است که مردم در سهامداری عدالت باقی بمانند و سهام ارزنده خود را نفروشند، اما باز شدن نماد معاملاتی شرکت‌های سهام عدالت ۳ تا ۴ ماه زمان خواهد برد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر