وزیر اقتصاد هم کم آورد / فقط تهاتر برایمان ماند

خاندوزی گفت: دولت به دنبال این است به منظور تنوع بخشی به مبادی واردات کالا‌های اساسی، از مکانیسم تهاتر استفاده کند.

وزیر اقتصاد هم کم آورد / فقط تهاتر برایمان ماند

سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد تجارت جهانی به شیوه تهاتر انجام می‌شود و سال‌هاست که بسیاری از کشور‌ها در این زمینه فعال هستند.بیشترین رغبت برای تهاتر از سوی فعالان بخش خصوصی بوده است، زیرا هزینه‌های اجرایی را برای آنها کاهش می‌دهد.

وی در ادامه افزود: کشور چین در این زمینه در حال ایجاد یک شهر مختص به فعالیت‌های تهاتری است. ترکیه نیز در حال راه‌اندازی مرکز تهاتر جهانی در شهر استانبول است؛ بنابراین موضوع تهاتر صرفا ارتباطی به مسئله تحریم ندارد.

خاندوزی با اشاره به اهمیت موضوع تهاتر برای دولت سیزدهم بیان کرد: بخش خصوصی صرفا پس از آغاز دولت سیزدهم توانست معادل ۵ میلیارد دلار محصولات معدنی را در مقابل ماشین‌آلات تهاتر کند.در سال ۱۴۰۱ نیز ۷ میلیارد دلار واردات در مقابل صادرات توسط بخش خصوصی انجام شده است که بر پایه تهاتر بوده است.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: هم اکنون صادرکنندگان خشکبار نیز به دنبال دریافت مصوبه از بانک مرکزی برای تهاتر هستند. البته این نکته را عرض کنم که در خصوص موضوع فروش نفت، عمده وصولی‌های آن به‌صورت نقد بوده. اما دولت به دنبال این است که به منظور تنوع بخشی به مبادی واردات کالا‌های اساسی، از مکانیسم تهاتر استفاده کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    بسیار ایده جالبی هست که در قرون وسطا از آن استفاده می‌شد.در کنار تهاتر بهتر است از مکانیزم چاپار هم استفاده شود کم هزینه تر است و فقط نیاز به چاپارخانه دارد که مطمئنم با همت مسئولین به سرانجام می‌رسد.بااحترام.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر