این فرهنگیان ۳۰۰ میلیون وام + کمک هزینه بلیت هواپیما می‌گیرند

با اعلام سازمان امور دانشجویان، بورس‌های «فنی مهندسی»، «علوم پایه»، «علوم انسانی»، «سلامت» و «هنر» در حوزه تامین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، و بورس های «دانش»، «مشاغل»، «ابرار»، «وطن»، «بورس کوتاه مدت خارج»، «بورس کوتاه مدت داخل»، «سرآمدان» و «بنگاه‌های اقتصادی» در حوزه دانشجویی بورس های ۱۳ گانه‌ای هستند که اخیرا از سوی وزارت علوم تدوین شده و از مهرماه سال جاری اجرایی می‌شوند.

این فرهنگیان ۳۰۰ میلیون وام + کمک هزینه بلیت هواپیما می‌گیرند

سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با تعریف بورس های فنی مهندسی( شهید چمران)، علوم پایه(شهید احمدی روشن)، علوم انسانی(شهید علامه طباطبایی)، سلامت(شهید کاظم آشتیانی) و هنر(شهید آوینی) در حوزه تامین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و بورس های دانش(شهید فهمیده)، مشاغل(شهید رجایی)، ابرار(شهید هادی)، وطن(شهید قاسم سلیمانی)، بورس کوتاه مدت خارج و کوتاه مدت داخل کشور (شهید سیدحسین علم الهدی)، سرآمدان(شهید مجید شهریاری) و بنگاه‌های اقتصادی(شهید طهرانی مقدم) در حوزه دانشجویی، سبد بورس‌های ۱۳ گانه تدوین کرد و بسیاری از این بورس‌ها از سال تحصیلی جاری تحصیلی اجرایی می‌شود و در این صورت تأمین هیات علمی به منظور ایجاد و تقویت رشته/گرایش های اولویت دار و مورد نیاز کشور بر اساس اسناد بالادستی از جمله رشته های: هنر، بین رشته ای، علوم دریایی، نوظهور و تقویت متوازن مراکز آموزشی و پژوهشی کشور صورت می گیرد.

فرصت تحقیقاتی دانشجویان دوره دکتری خارج از کشور

 گسترش ارتباطات علمی و فناوری مؤثر با مراکز دانشگاهی معتبر و اساتید شاخص بین المللی، برقراری عدالت بین دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور در تمامی رشته/گرایش‌ها و توجه به اولویت‌ها و نیازهای اساسی کشور از اهداف این بورس تعیین شده است.

فرآیند انتخاب فرصت تحقیقاتی دانشجویان دوره دکتری خارج از کشور به این صورت است که بدون درنظر گرفتن سقف ظرفیت، تمامی دانشگاه‌ها امکان ارسال مدارک متقاضیان جهت بهره مندی از فرصت تحقیقاتی را دارند و ظرفیت استفاده از این بورس نامحدود است. پرونده های ارسالی توسط کارگروه تخصصی معیارهای انتخاب توسط کارگروه بررسی می شوند و پرونده‌هایی که در راستای رفع نیازهای کشور باشند به همراه ویژگی شاخص بودن دانشگاه‌ها و اساتید میزبان و با توجه به کمبود متخصص در زمینه مورد تقاضا بررسی شده و نتیجه آنها اعلام می‌شود.

پرداخت مقرری تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان و اعطای کمک هزینه خرید بلیط هواپیما تا سقف ۱۸ میلیون تومان از جمله تسهیلات این بورسیه است. آمار فرصت تحقیقاتی خارج در سال ۱۴۰۱  تعداد۳۰۰ نفر بود.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • اسی

    مرتیکه احمق پست فطرت بی شعور.چرا مطالب تکراری وبی مربوط را می نویسی حوصله واعصاب مارا به هم می زنی .درباره رتبه بندی ..همسان ساری و کوفتو زهرماررا بدون هیچ وپوچ دلیل ومدرک میاری...ای بر پدرومادر وهفت جدت لعنت

  • ممد

    صاحب نظر نیستم اما اینگار باتوجه وضع موجود فقر و اقتصاد و نبود فرصت فکر کردن و توهین و تهدید و اخراج دانشجو و استادیوم.... فکر کنم مثل این است که جنازه ای اقتاده باشد حالا دولت و مسئولین بگویند جایزه میدهیم به هر کس این مرده را زنده کند ....البته مثل همیشه این امکانات از کانال دیگه به عده ای خاص پرداخت میشه که به‌هیچ وجه در راه این اهداف هزینه نمی‌شود بجز تفریح و گردش و رانت ....چون‌روال مسئولین این هست واین بوده

  • فریدون

    سلام.این خبر چه ربطی به فرهنگیان داره؟
    خیلی وقت ها از عنوان فرهنگیان جهت جلب توجه خواننده،سو استفاده می شود!

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر