بازنشستگان حساب خود را چک کنند / واریز مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق‌ها آغاز شد

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: پرداخت ۲۵ درصد مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در سال جاری و همزمان با افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده است.

بازنشستگان حساب خود را چک کنند / واریز مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق‌ها آغاز شد

سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس، اعلام کرد: پرداخت 25 درصد مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در سال جاری و همزمان با افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده و در عمل متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل صورت گرفته و از ابتدای سال جاری به تمام مشمولان در حال پرداخت است.

بر اساس بند (ب) ماده (12) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کل کشور، مقرر شده است سازمان تامین‌ اجتماعی مطابق قوانین مربوطه در طول اجرای قانون برنامه، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را متناسب‌سازی کند. سازمان تأمین اجتماعی در اجرای ماده قانونی فوق، طی سال‌های  1399 و 1400، 75 درصد متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران خود را اجرا کرده است. مبنای متناسب‌سازی، رساندن مستمری فعلی فرد به نسبت اولین مستمری به حداقل دستمزد همان سال بوده است. 25 درصد مابقی نیز در سال جاری و همزمان با افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده و در عمل متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به‌طور کامل صورت گرفته است و از ابتدای سال جاری به تمام مشمولان در حال پرداخت است.

با وجود اقدامات انجام‌شده توسط سازمان در اعمال کامل متناسب‌سازی و پرداخت مستمری با لحاظ متناسب‌سازی‌های یادشده، با توجه به نرخ تورم موجود و افزایش هزینه‌های زندگی، بازنشستگان درخواست‌ مجدد مبنی بر افزایش مستمری ماهیانه را دارند که افزایش مجدد مستمری‌ها بدون در نظرگرفتن محاسبات بیمه‌ای و منابع مالی و مجوز قانونی، سازمان تامین اجتماعی را با بحران‌های اساسی مواجه خواهد کرد. با عنایت به توضیح یادشده، 25 درصد مورد ادعای نماینده محترم مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال جاری اجرایی شده است.

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • اکبر

    من سال 99 بازنشسته و سال 1400 همسان سازی 75 درصد راگرفثه ام
    امسال 25 درصد را به من نداده اند
    دروغ مب گن تسویه شده

  • ناشناس

    دروغگوها بی کفایت ها فقط برین پولهای تامین اجتماعی کشورهای دیگر خرج کنید اما مردم شما بازنشتگان تامین اجتماعی درسختی زندگی کند

  • عبدالعلی گل بابا نژاد

    دولت فعلی اینقدر کم ظرفیت است که د‌رکلام حتی حااضر نیست بگوئید همسان سازی میگه متناسب سازی خود خواهی در ذات مدیران ما است همش فکر نمایش وحرف خود را قبول دارند مردم شاهد رفتار مدیران هستن افسوسمی چ۰
    چچ

  • ناشناس

    دروغ که شاخ و نداره

  • بازنشسته

    تیتر ت با تاریخ خبر متن یکی نیست

  • ناشناس

    چوس خر هم نداده و نمی دهند . بقول معروف جیب ما را نزنند واریز پیش کش خودشان .

  • سید

    ما باز نشستگان تامین اجتماعی حسابمان را چک کردیم متوحه شدیم که دولت از صندوق تامین اجتماعی که مال زحمت کش ترین قشر جامعه است برداشت نموده و بدهی خود به سازمان مسترد نمیکند و این باعث شده که سازمان تامین اجتماعی نتواند تعهد خود را نسبت به بازنشستگان و کارگران عمل نماید و با نیرنگ و دروغ نمیتوان حق و حقوق کارگران و باز نشستگان را ازبین برد
    ته که مرهم نه‌ای بر داغ ریشم
    نمک پاش دل ریشم چرایی

  • بازنشسته

    ازاین همه دروغ گفتن خسته نشدید عجب رویی داربد اقای وزبر کار صولت مرتضوی ومعاونیش

  • ناشناس

    افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اصلا بر اساس نرخ تورم نبود (۲۱ درصد). الکی هی افزایش افزایش راه نندازید. از اونطرف رو هر چیزی مالیات بستین.

  • رضا

    نیازی به چک کردن حساب نیست .اگر خبری باشه واقعا اس ام اس آن میاد

  • مجید

    با این تورم پاداش بازنشستگی سال
    ۴۰۱کارکنان وزارت بهداشت هنوز پرداخت نشده آقایان مسول همه و همه خواب رفته اند یا ...

  • ناشناس

    دروغ میگه مثل سگ اونم از نوع ولگردش.بیان توضیح بدن کجای فیش حقوق من اضافه شده.

  • مستمری بگیر

    خوابن وکیلان و خرابند وزیران

  • ناشناس

    لعنت بر جد و آباد دروغگوی کلاش

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر