واریز وام ۲۵ هزار میلیاردی یک بانک به خودش!

رقمی برای تسهیلات اعطایی ۸ بانک و موسسه اعتباری به شرکت‌های زیرمجموعه ارائه نشده است.

واریز وام ۲۵ هزار میلیاردی یک بانک به خودش!

 این بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل پست بانک، بانک توسعه تعاون، بانک ملت، بانک قرض‌الحسنه مهرایران، بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک ایران و ونزوئلا، بانک ایران زمین و موسسه اعتباری توسعه هستند. دلیل این موضوع این است که یا برخی بانک‌ها در ارسال اطلاعات به بانک مرکزی تاخیر داشته‌اند یا اطلاعات ارسالی دارای ایراد و اشکال بوده که برای رفع اشکال و واقعی‌سازی اعداد و ارقام به بانک برگشت‌ داده شده است.

درحالی رقم پرداختی بانک ایران زمین به شرکت‌های زیرمجموعه خود در داده‌های بانک مرکزی صفر است که طبق اطلاعات تسهیلات کلان بانک مرکزی، بانک ایران زمین با پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان به اشخاص مرتبط، یکی از بالاترین نسبت‌ها را درخصوص پرداخت تسهیلات به اشخاص زیرمجموعه دارد، به‌طوری‌که این بانک ۸۸.۴ درصد تسهیلات کلانش را به خودش داده است.

از مجموع حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات کلانی که داده است نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد تومانش را به اشخاص زیرمجموعه و مرتبط با خودش اعطا کرده است. به تعبیر دیگر این بانک با وجود مجوز بانک مرکزی برای فعالیت در بخش پولی و مالی با داشتن ۲۶۲ شعبه در کشور تنها ۱۱.۶ درصد از کل تسهیلات کلان خود را به افراد غیرمرتبط با بانک داده است.

موسسه مالی و اعتباری ملل نیز با اعطای ۸۰ درصد تسهیلات کلان به خودش در رتبه دوم قرار دارد. بانک دی و آینده نیز با ۷۹ درصد و ۷۲ درصد به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم با بیشترین اعطای تسهیلات کلان به زیرمجموعه‌های خودشان قرار دارند. پس از این چهار بانک، ملت با ۲۶.۶درصد، شهر با حدود ۲۰ درصد، گردشگری با ۱۸.۴ درصد، رفاه با ۱۷.۸ درصد، سینا با ۱۰.۹ درصد و سرمایه با ۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • سعید

    انشاالله چه کسی به تخلفات این بانکها رسیدگی خواهد کرد

  • ناشناس

    خدالعنتتون کنه دزدان خونخوار،وقتی یه وام ۱۰۰میلیونی میخواییم بدین هزارکاغذازادم میگیرین وصدتاضامن میخواین

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر