پیش بینی نفس گیر از بورس امروز (۷ مرداد)

اکوایران: بورس تهران در هفته گذشته شاهد واکنش های بازار سهام به تراز ۲ میلیون واحدی شاخص کل بود. معاملات هفته اخیر اندکی بالاتر از این تراز شاخص کل خاتمه یافت و همچنان، بازار در انتظار واکنش های آتی به سطح ۲ میلیون واحدی است.

پیش بینی نفس گیر از بورس امروز (۷ مرداد)

برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۷ مرداد- به روند بازار سهام در روز معاملاتی گذشته نگاه می‌کنیم. در روز چهارشنبه شاخص کل بورس هزار و ۳۸۵ واحد افت کرد و به رقم ۲ میلیون و ۵۱۱ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۴۱۵ واحد بالا آمد و در رقم ۷۱۱ هزار و ۲۰۸ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۱۲۷ واحد افت کرد و به رقم ۲۶ هزار و ۵۰۸ واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افت ۲۲ واحدی داشت و به سطح ۱۳۰ هزار و ۲۹۷ واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۳۴۶ نماد رشد قیمت و ۳۲۴ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۵۲ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت هفته

بورس تهران در هفته اخیر شاهد افزایش قیمت ۲۳ درصدی در سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال (ثشرق)، رشد قیمتی ۲۰.۷ درصدی سهام شرکت سیمان خزر (سخزر)، افزایش قیمت ۱۹.۴ درصدی سهام شرکت مواد اولیه دارویی البرز دبالک(دبالک) و رشد ۱۸.۶ درصدی سهام بانک سینا (وسینا) بود.

بیشترین کاهش قیمت هفته

بیشرتین کاهش قیمته این هفته با ۲۲.۲ درصد به سهام شرکت توزیع پخش دارو (دتوزیع) تعلق گرفت. بعد از دتوزیع سهام شرکت پالایش نفت لاوان با ۲۰.۱ درثصد افت قیمت دومین ریزش بزرگ هفته را به ثبت رساند و سهام شرکت پخش هجرت (هجرت) با ۱۸.۴ درصد افت از دیگر سهم های ریزشی هفته بود. سهام شرکت شهد (قشهد) نیز با ۱۷.۲ درصد افت قیمت بیش از ۱۵ درصد ارزش خود را در ۵ روز معاملاتی از دست داد.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۸۶ نماد صف خرید داشتند و ۴۳ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۴۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۷ درصدی به ۴۶۷ میلیارد تومان رسید. 

photo_2023-07-29_03-37-18

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال اولین روز معاملاتی هفته می‌روند که روز معاملاتی اخیر شاخص کل پس از ۴ گذر از مرز ۲ میلیون واحدی، باز در فاصله اندکی بر روی این سطح بسته شد.

با توجه به معاملات رکودی روز های گذشته و نوسانات اندک شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی، شاخص کل توانست تراز ۲ میلیون واحدی را باز پس گیرد و واکنش های شدیدی نیز نسبت به این تراز رند نشان داد.

در جریان معاملات روز قبل بیشترین ورود جریان پول حقیقی به صنایع انبوه‌سازی و فرآورده‌های نفتی تعلق گرفت. بیشترین خروج پول حقیقی نیز از صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات و فلزات اساسی صورت گرفت. چهارشنبه نمادهای تاپیکو، اخابر و خودرو نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل حکشتی، فولاد و شبندر از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، شپاس و توریل بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای شگویا، آریا و خدیزل بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خودرو بیشترین تراکنش را داشت و شپنا و شهردر رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، نیان و عالیس بیشترین تراکنش را داشتند.  

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد افت کرد و با ریزش ۱۳ درصدی به رقم ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید. این افت با مازاد عرضه، افزایش صف‌های فروش و خروج پول حقیقی همراه بود. این دومین روز پیاپی خروج پول حقیقی پس از اندکی افزایش مالکیت حقیقی بازار بود.

روز چهارشنبه، نمادهای گلدیرا، وبملت، بپاس، خدیزل و شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.بیشترین ورود پول حقیقی هم به نمادهای ثفارس، خودرو، ولصنم و شتوکا تعلق گرفت.

همچنین سرانه فروش حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۶ میلیون تومان بود که به نسبت روز سه شنبه تعدیل شده بود.

با توجه به ضعف معاملاتی بازار سهام در ماه های اخیر، همچنان تمایل به رکود نسبت به ریزش بیشتر است و حمایت های سطحی و اندک می توانند بازار را در برابر از دست دادن سطوح حمایتی مقاوم کنند.

با تمام این تفاسیر احتمال نوسان شدید در ابتدای هفته جاری بالا نیست و شاخص کل همچنان در حال واکنش نشان دادن به سطح ۲ میلیون واحدی است.

photo_2023-07-29_03-37-22

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • محمد

    بورس دستوری برای نور چشمی ها!

  • Karen

    رییسی و خاندوزی و عشقی بی سواد و کلاه بردار

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر