اقتصاد اروپا در آستانه بحرانی بزرگ!

بحران حمل‌ونقل بار داخلی بزرگترین اقتصاد اروپا - آلمان - ممکن است در امسال به دلیل کم عمق شدن شدید رود راین شدیدتر شود.

اقتصاد اروپا در آستانه بحرانی بزرگ!

خبرگزاری رویترز به نقل از فعالان بازار صنعت اطلاع داد که گرم شدن کره زمین باعث شد که سطح آب در نقطه بحرانی نزدیک شهر کائوب در اوایل این هفته به پایین‌ترین سطح خود در امسال سقوط کند.

در پایان سال گذشته در مجموع ۱۸۲ میلیون تن بار در مسیر آبراه‌های آلمان جابه جا شد. این رقم ۶.۴ درصد کمتر از سال ۲۰۲۱ بوده و کمترین رقم از زمان اتحاد مجدد آلمان در سال ۱۹۹۰ بوده است. با این حال، در سال ۲۰۲۳، به دلیل این واقعیت که شرکت‌های لجستیک محلی مجبور به رزرو کشتی‌های کوچک با ظرفیت بار پایین تر شده‌اند، حجم بالا ممکن است حتی کمتر شود.

تا به امروز، در برخی از بخش‌های راین، استفاده از کشتی‌های بزرگ که ظرفیت حمل آنها معادل ۱۵۰ کامیون است، غیرممکن شده است. آژانس فدرال آبراه‌ها و کشتیرانی آلمان شکایت کرد که در نتیجه، این صنعت که حمل‌ونقل از جمله نفت خام و گاز طبیعی را فراهم می‌کند، ممکن است در شرایط گرمای شدید مداوم در کشورهای جنوب اروپا با کاهش حجم محموله مواجه شود.

در اوایل ژوئیه به آلمان در مورد خطر فلج کشتیرانی به دلیل کم عمق شدن رود راین هشدار داده شد. سپس شرکت مشاوره Everstream Analytics (EA) به این نتیجه رسید که آب کم عمق، حمل‌ونقل در حجم‌های سابق را غیرممکن می‌کند. در آغاز این ماه، حداکثر بارگیری کشتی‌های بارج به شدت کاهش یافته و تنها به ۴۰ درصد از سطح مشاهده شده در پایان ماه ژوئن رسید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر