پیش بینی نفس گیر از بورس امروز (۴ مرداد)

افت های پرقدرت و صعودهای خفیف؛ این شرایط حاکم بر بورس، نشان از ادامه روند اصلاحی در بازار سهام دارد.

پیش بینی نفس گیر از بورس امروز (۴ مرداد)

از زمانی که روند اصلاحی بورس آغاز شده تا کنون، همیشه افت های بازار پرقدرت بوده اند و در مقابل، صعودهای جزئی ثبت شده است. از دید تحلیلگران تکنیکال، این شرایط نشان دهنده ادامه روند رو به پایین بازار است.

هر بار که بازار سبز می شود و فعالان بورس امیدوار می شوند که بازار قرار است به روند صعودی برگردد، یک افت سنگین اتفاق می افتد تا اثر صعود قبلی خود را از بین ببرد.

به عبارتی میزان افت شاخص ها در روزهای منفی، بزرگ تر از میزان رشد آن ها در روزهای مثبت است. این همان شرایطی است که برتری فروشنده ها را نشان می دهد و نمی توان در این شرایط انتظار داشت که بازار رو به بالا حرکت کند.

طی ۲ روز گذشته که انتظار می رفت بهبود وضعیت داشته باشیم، همین اتفاق هم رخ داد. اما برای اینکه وضعیت خوب بازار ادامه دار شود، شرط هایی الزامی بود که رعایت نشده اند.

بازار دوباره قرمز می شود؟

دیروز بازار کار خود را با مثبت های خفیف آغاز کرد و شاخص کل هم رشدی ۱۲ هزار واحدی داشت. اما هرچه گذشت، به جای اینکه تقاضا افزایش یابد، عرضه ها بیشتر شد و در نتیجه، شاخص بخشی از رشد خود را عقب نشینی کرد.

در چنین مواقعی برای بازار فردای آن روز پیش بینی می شود که شاخص ها رنگ قرمز به خود بگیرند و برای فردا نیز همین پیش بینی را می توان متحمل ترین گزینه در نظر گرفت.

حتی از آنجا که بازار در شرایط عجیبی از نظر ریسک های تحمیل شده به شرکت ها وجود دارد، بعید نیست که افت قیمت ها دوباره شدت بگیرد و شاخص ها کف قبلی خود را از دست بدهند.

تکلیف به زودی روشن خواهد شد!

درمورد شاخص کل، کف قبلی عدد یک میلیون و ۹۵۵ هزار واحد بوده است که این کف در روز دوشنبه هفته گذشته ثبت شد. حالا اگر این عدد به پایین شکسته شود، یعنی بازار دوباره یک رالی نزولی دیگر را در پیش دارد و به کف جدیدی خواهد رسید.

از طرفی اگر بازار صعودی شود و حدود ۳۰ – ۴۰ هزار واحد رشد کند، می توان امیدوار شد که قرار نیست کف جدیدی ثبت شود و روند بازار صعودی خواهد شد. با توجه به وضعیت فعلی و موارد اثرگذار بر بورس، انتظار زیادی وجود ندارد که بازار بتواند در این روزها رشد خاصی داشته باشد و اغلب پیش بینی ها، ادامه روند نزولی است.

با این حساب برای امروز می توان افت شاخص ها را پیش بینی کرد که حتی ممکن است با شیب تندی این افت اتفاق بیفتد و بازار مجددا با یک فشار فروش جدید مواجه شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر