بورس آماده یک تیک آف اساسی

دیروز شاخص کل بورس تهران به مرز ۲ میلیونی برگشت. آیا در این مرز با سطح حمایت مواجه هستیم؟

بورس آماده یک تیک آف اساسی

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص کل پس از ۸ روز نزول متوالی، رشد کرد و به آستانه برگشت به کانال ۲.۲ میلیونی رسید. شاخص در ۸ روز نزولی، ۲۴۶ هزار واحد پایین آمد و دیروز توانست ۴۳ هزار واحد آن را جبران کند.

دیروز نمادهای فولاد، فملی، شستا، وبملت، پارسان و تاپیکو بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد رشد کرد و با افزایش اندکی ۶۷ صدم درصدی به رقم ۶ هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان رسید. این رشد اندک با مازاد تقاضا، افزایش صف‌های خرید و ورود پول حقیقی همراه بود.

پس از ۱۰ روز متوالی شاهد ورود پول حقیقی بودیم و ۷۷۴ میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد.

دیروز نمادهای شپنا، وبملت، وتجارت، شستا، شتران، غشان، شبریز، فسبزوار، خودرو و گلدیرا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

همچنین سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

بدین ترتیب شاخص با حمایت حقیقی رشد کرد و پالایشی‌ها و بانکی‌ها پیشران بازار بودند. به نظر می‌رسد بازار به کف رسیده و حالا در مرز ۲ میلیونی با حمایت روبه‌رو است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    این سبز پوشی بورس ، دستوری و موقت خواهد بود و به منظور انحراف افکار سهامداران از اون رانت صورت گرفته در بورس بوده و به محض اینکه آتش خشم سهامداران فروکش کند، دستکاری ، دزدی ، رانت خواری و قرمز پوشی بورس از سر شروع خواهد شد . این خط و این نشان . عشقی و خاندوزی با ناظرين و حقوقی ها سرشان در یک آخور بوده و بورس را چند روزی سبز می کنند تا شاید از این طریق بتوانند مانع بیشتر خروج سهامداران حقیقی از بورس شوند. ولی سهامداران آگاه، بیدار و هوشیار باشند و گول این سبز پوشی را نخورند. خروج بزنید و برای همیشه با بورس خداحافظی کنید که بورس یعنی قمار خونه ، دزد خونه ، کوره ی پولسوزی

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر