سهم بالای پارس خودرو در واردات خودرو

وزارت اقتصاد اعلام کرد: در بهار امسال ۲۴۱ دستگاه خودرو سواری و به ارزش ۵.۶ میلیون دلار به کشور وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۱۷.۹۵ در صدی در تعداد و ۴۵۲.۰۳ در صدی در ارزش دلاری داشته است .

سهم بالای پارس خودرو در واردات خودرو

براساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ ، آمار انواع خودروی سواری وارد شده به کشور ذیل ردیف تعرفه ۸۷۰۳ ، تعداد ۲۴۱ دستگاه و به ارزش ۵.۶ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۱۷.۹۵ در صدی در تعداد و ۴۵۲.۰۳ در صدی در ارزش دلاری داشته است .

عمده خودروهای وارداتی شامل « آمبولانس » و خودروهای سواری با برند « ZOTYE » ، « چانگان » و « بنز » بوده است .

واردات خودرو

در بررسی اطلاعات واردات انواع خودروی سواری از ابتدای بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تا ۳۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۲ ، مشاهده می‌شود تعداد ۲۴۶ دستگاه خودرو به ارزش ۵.۴ میلیون دلار وارد کشور شده است . در این مدت عمده خودروهای سواری وارد شده به کشور توسط شرکت « پارس خودرو » با ۹۰ دستگاه خودرو به ارزش ۹۶۶ هزار دلار صورت گرفته که سهمی بالغ بر ۱۷.۹۶ درصد از ارزش و ۳۶.۵۹ درصد از تعداد کل خودروها را شامل می‌شود .

شرکت‌های « پاکرو سبز قشم » و « مهندسی مانی مهر آب خاک » نیز پس از آن ، به ترتیب در جایگاه دوم و چهارم جدول قرار دارند .

واردات خودرو2

۷۶۸ خودرو سواری در جریان تشریفات ترخیص

از اول بهمن ماه ۱۴۰۱ تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ ، بر اساس آخرین اطلاعات استخراج شده از سامانه آمار تجارت خارجی سازمان، ۷۶۸ دستگاه خودرو به ارزش ۱۲.۵ میلیون دلار به دلیل عدم دریافت مجوزهای ترخیص ، عدم صدور کد رهگیری بانک و یا عدم پرداخت حقوق ورودی در جریان انجام تشریفات ترخیص هستند . از این تعداد خودرو بیشترین میزان به لحاظ ارزش ، متعلق به « شرکت تجارت بین المللی و پشتیبانی کرمان خودرو » به تعداد ۳۰۰ دستگاه بوده است که سهمی بالغ بر ۴۸ درصد از ارزش و ۳۹ درصد از تعداد خودروهای سواری در جریان تشریفات ترخیص را تشکیل می‌دهد .

پس از آن ، « شرکت سایپا » با ۳۲۷ دستگاه خودرو و با سهم ۲۹ درصد از ارزش و ۴۳ درصد از تعداد و « بازرگانی کوشا خودرو نگین » با ۵۳ دستگاه خودرو ، با سهم ۹ درصد از ارزش و ۷ درصد از تعداد در رتبه های دوم و سوم قرار دارند .

واردات خودرو3

عمده خودروهای سواری در جریان تشریفات ترخیص طی مدت مورد بررسی، متعلق به گمرکات « شهید باهنر بندرعباس » ، «غرب تهران » و « تهران امور واردات » به ترتیب با سهم های ۴۸ ، ۳۰ و ۷ درصد از ارزش دلاری خودروها بوده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    ۵ میلیون دلار دادید ۲۴۰ ماشین خسته نباشید

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر