گوشی ایرانی داریا که از دیدن آن شوکه می‌شوید + قیمت

آنطور که به نظر می‌رسد تولید گوشی های ایرانی وارد مرحله جدیدی شده است.

گوشی ایرانی داریا که از دیدن آن شوکه می‌شوید + قیمت

در یک مراسم رسمی، شرکت داریا که به عنوان بزرگترین واردکننده محصولات سامسونگ در ایران شناخته می‌شود، گوشی موبایل جدید خود را با نام «داریا باند» معرفی کرد. این گوشی، یک محصول میان‌رده با برچسب ایرانی است که به رقابت جهانی پا می‌گذارد.

با توجه به اعلام داریا، طراحی گوشی باند توسط مهندسان شرکت انجام شده است، اما تولید آن در ایران انجام نمی‌گیرد. قطعات سخت‌افزاری و مراحل ساخت و مونتاژ با همکاری شرکای خارجی و در کشور چین انجام می‌شود. داریا مدعی است که برای ساخت این گوشی، با گوگل به توافق رسیده و تست‌های کیفی و امنیتی متعددی را برای عرضه به بازار انجام داده است. همچنین، شرکت برند باند را در ۶۰ کشور دنیا به ثبت رسانده است و در آینده قرار است محصولات این برند نیز در این کشورها عرضه شود.

سیستم عامل مخصوص داریا

در این زمینه، شرکت داریا باند از یک سیستم عامل اختصاصی با نام DariaOS استفاده می‌کند که بر اساس اندروید ۱۳ توسعه داده شده است. شرکت داریا اعلام کرده که در آینده دو سه ساله، خریداران این گوشی قادر به به‌روزرسانی به اندروید ۱۴ و ۱۵ خواهند بود. این سیستم عامل تأیید گوگل را دریافت کرده و به صورت کامل با چارچوب MADA سازگار است. بنابراین، شرکت داریا تأییدیه‌های GTS، STS و CTS را دریافت کرده است تا بتواند خدمات موبایل گوگل یا همان GMS را به کاربران خود ارائه دهد.

یکی از نقاط قوت داریا باند، تمرکز آن بر روی Web 3.0 و ارائه امکاناتی است که برای کاربران به درآمدزایی منجر می‌شود. با داشتن یک پروفایل کاربری، خریداران این گوشی می‌توانند با انجام کارهایی مانند برقراری تماس تلفنی و تصویری، امتیازات جمع کنند و از آنها برای دسترسی به خدمات ویژه استفاده کنند. این خدمات به مرور زمان معرفی خواهند شد. همچنین، خریداران این گوشی به ۱۵ گیگابایت فضای ابری رایگان و رمزنگاری شده دسترسی خواهند داشت.

مشخصات سخت افزاری

اما از نظر سخت‌افزاری، داریا باند یک گوشی میان‌رده است. این گوشی دارای نمایشگر ۶.۷۸ اینچی سوپر امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است. بیشینه روشنایی نمایشگر ۶۵۰ نیت است. بدنه گوشی باریک و وزن آن ۲۰۴ گرم است. بخش اعظم جلوی بدنه گوشی توسط نمایشگری منحنی شکل تشکیل شده است. این نسبت نمایشگر به بدنه گوشی را بالا می‌برد. در بالای نمایشگر، حفره دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار دارد. همچنین، حسگر اثر انگشت هم زیر نمایشگر قرار گرفته است تا با آن بتوانید گوشی را باز کنید.

داریا باند از پردازنده میان‌رده دایمنسیتی ۷۰۵۰ مدیاتک به عنوان قلب تپنده استفاده می‌کند. این گوشی دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی (بدون پشتیبانی از درگاه حافظه microSD) است. این مشخصات مشابه با اسنپدراگون ۷۷۸G شرکت کوالکام را نشان می‌دهند که رقیب مستقیم این تراشه است.

دوربین

در بخش دوربین، داریا باند از یک ماژول سه گانه استفاده می‌کند که شامل دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو است. هوش مصنوعی در پردازش عکس‌های ثبت شده با این دوربین‌ها نیز به کار گرفته می‌شود. این گوشی قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را داراست و از EIS یا لرزشگر دیجیتالی برای به دست آوردن تصاویر ثابت و بدون لرزش استفاده می‌کند.

باتری

باتری داریا باند دارای ظرفیت ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. شارژر فست شارژ داریا باند طبق ادعای تولید کننده، می‌تواند گوشی را در مدت زمان ۱۵ دقیقه از صفر به ۵۰ درصد شارژ کند.

قیمت

داریا باند در حال حاضر در فروش ویژه قرار دارد و می‌توان آن را با قیمت ۹.۹۹۰.۰۰۰ هزار تومان و در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و سبز از فروشگاه دیجی‌کالا سفارش داد. ارسال گوشی به خریداران از تاریخ ۱۰ مرداد آغاز خواهد شد. باید توجه داشت که قیمت فعلی، قیمت ویژه این گوشی برای افرادی است که آن را پیش‌خرید می‌کنند و پس از پایان فروش ویژه، قیمت داریا باند با قیمت بالاتری و در حدود ۱۳ میلیون تومان در بازار عرضه خواهد شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • مهشید

    همین داریا همراه کابل شارژ رو از داخل جعبه برمیداره و فیک میزاره تو جعبه ، گوشی با صفحه نمایش ۵۰۰ نیت روشنایی و سیستم عامل جا س و س ! دور از انتظار نبود چون قبلا حرفش بود برای همچین پروژه ایی

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر