ریزش پرورش دام سنگین در ایران

طبق آمارهای مرکز آمار ایران از ابتدای سال ۹۹ تا بهار سال ۱۴۰۲ ، دام‌های متولد شده در کشور کاهش یافته است؛ دام‌های پروار شده و مقدار شیر تولیدی کشور رشد کرده است.

ریزش پرورش دام سنگین در ایران

طبق گزارش منتشر شده توسط مرکز آمار ایران از تعداد دام سنگین (گاو و گوساله) در کشور، در سه سال گذشته تعداد دام‌های متولد شده کاهش یافته است. همچنین تعداد دام‌های پروار شده و شیر تولیدشده در کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.

ریزش دام های متولد شده در طول سه سال

طبق بررسی‌ها در سال ۱۴۰۲ تعداد گوساله متولد شده در بهار سال ۱۴۰۲ معادل ۳۷۴ هزار راس است. براساس این گزارش تعداد دام متولد شده نسبت به زمستان ۱۴۰۱ ، با کاهش ۳ درصدی مواجه شده و نسبت به بهار سه سال قبل از خود کاهش ۵ درصدی را شاهد بوده است. به عبارت دیگر تعداد دام متولد شده در کشور از ۳۹۳ هزار راس در بهار سال ۱۳۹۹ به ۳۷۴ هزار راس در بهار سال ۱۴۰۲ رسیده است.

طبق گزارش این مرکز، تعداد دام پروار شده در کشور پس از یک افزایش ۴۲ درصدی از بهار ۱۴۰۱ تا زمستان همان سال ، در بهار سال ۱۴۰۲ با کاهش مواجه شده است. با اینکه میزان تولید دام پروار شده نسبت به بهار سال قبل شاهد افزایش ۲۳ درصدی بوده اما نسبت به زمستان ۱۴۰۱ کاهش ۱۴ درصدی را تجربه کرده است.

براساس آمارهای مرکز آمار ایران، میزان تولید شیر در کشور در بهار سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیون تن رسیده است که نسبت به زمستان سال قبل ۵ درصد رشد داشته است. تنها در بهار و تابستان ۱۴۰۰ مقدار تولید شیر در کشور در سه سال گذشته از این مقدار بیشتر بوده است. همچنین مقدار تولید شیر در بهار سال ۱۴۰۲ نسبت به بهار سال ۱۳۹۹ ، ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر