منتظر افزایش سن بازنشستگی باشید!

خبرها حاکی از این است که سند راهبردی چهارساله صندوق بازنشستگی کشوری منطبق بر برنامه‌های توسعه کشوری در حال تدوین است و احتمال دارد تا پایان برنامه هفتم، سن بازنشستگی به ۵۷ و ۵۵ سال برای مردان و زنان برسد.

منتظر افزایش سن بازنشستگی باشید!

نعمت‌الله ترکی  مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری - در نشستی خبری با بیان اینکه یکی از ناترازی‌های امروز صندوق بازنشستگی کشوری، افزایش سن و سابقه قابل قبول برای احراز بازنشستگی است گفته حداقل سن بازنشستگی در دنیا ۶۰ سال است ولی ما کمتر به آن توجه کرده‌ایم و میانگین سن بازنشستگی ما الان حدودا ۴۸ سال است.

به گفته وی، سن بازنشستگی نیاز به اصلاحات دارد و یکی از برنامه‌های پیشنهادی صندوق بازنشستگی کشوری در برنامه هفتم توسعه، اصلاحات سنجه‌ای این امر است.

وی افزود: پیشنهاد دادیم تا پایان برنامه هفتم سن بازنشستگی برای زنان و مردان به ۵۵ و ۵۷ سال برسد، چراکه نرخ امید به زندگی در کشور ما خوب افزایش یافته اما فاصله سن بازنشستگی ما که ۵۰ سال است تا امید به زندگی که ۷۶ سال است، بسیار زیاد است.

ترکی به اصلاح شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره کرد و گفت: تعدد این آمار، چالشی برای نظام بیمه‌ای است. باید بازنگری برای مشاغل سخت و زیان‌آور داشته باشیم که طبق آن برخی با ۲۰ سال سابقه بازنشسته می‌شوند. تغییر روش محاسبه مستمری بازنشستگان نیز از دیگر چالش‌های ما است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر