برادر خوشگل پژو ۲۰۶ متولد شد + تصاویر

پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۴، فیس لیفتی ظاهری و فنی را، هم در نسخه‌های بنزینی و هم در نسخه برقی تجربه کرده است.

برادر خوشگل پژو ۲۰۶ متولد شد + تصاویر

با پایان دادن به سلطنت طولانی مدت فولکس واگن گلف، پژو ۲۰۸ به عنوان پرفروش‌ترین خودروی اروپا در سال ۲۰۲۲ انتخاب شد، در حالی که، محبوب‌ترین مدل در بازار داخلی خود نیز بود. پس وقت آن رسیده بود که ۲۰۸ جذاب تر شود.

مدتی پیش بود که پژو کراس اوور ۲۰۰۸ را، که در واقع نسخه قدبلند ۲۰۸ به شمار می‌آید، زیر تیغ جراحی برد و از سطح تغییرات آن خودرو، میزان تغییرات ۲۰۸ را می‌شد حدس زد. لوگوی جدید پژو به پیشانی خودرو الصاق شده است و موتیف سه‌پنجه در چراغ‌های جلوی تمام ال‌ای دی و دی لایت‌های عمودی داخل سپر، افزوده شده است. جلوپنجره گرافیک متفاوت و زیبایی دارد و در آن از قطعات همرنگ بدنه استفاده شده است که به هرچه اسپرت تر نشان دادن خودرو کمک شایانی می‌کند. این چهره جدید در ابتدا روی خودروی مسابقه لمان ۹X۸ معرفی شد و سپس به سایر خودرو‌های پژو نظیر ۵۰۸، ۲۰۰۸ و حالا هم ۲۰۸ سرایت کرد. پژو ۲۰۸ جدید در نمای کناری دارای رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی با طرح جدید برش الماس و دورنگ است و مهره‌های رینگ‌ها پشت درپوش Xشکل مرکزی پنهان شده‌اند.

پژو2

در نمای عقب خودرو هم عمده تغییرات در قسمت گرافیک چراغ‌ها رخ داده است و طراحان پژو سعی کرده‌اند موتیف سه خطی را در این جا نیز به نمایش بگذارند. همچنین نشان شیر از پشت خودرو حذف شده است و به‌جای آن نوشته PEUGEOT در قسمت میانی نوار مشکی رنگ بین دو چراغ، با فونتی بزرگ و البته زیبا به چشم می‌آید.

در مورد کابین، تغییرات گسترده‌ای را شاهد نیستیم. تمام نسخه‌های ۲۰۸ دارای یک صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی به عنوان تجهیزات استاندارد هستند و گرافیک کلاستر دیجیتالی خودرو نیز تغییر گرده است. البته گفتنی است که در نسخه اکتیو کلاستر خودرو به صورت نیمه دیجیتال خواهد بود.

در نسخه GT نورپردازی محیطی را داریم و در نمونه‌های دنده ای، طراحی دسته دنده جدید و به‌روز شده است. نکته دیگر آن که نمونه‌های اتوماتیک اکنون به شیفتر دنده کلیدی مجهز شده‌اند و دیگر خبری از آن دسته دنده خلبانی قبلی نیست. غربیلک فرمان نیز به نشان جدید پژو مزین شده است. در نسخه GT، تریم داخلی از نوع چرم آلکانتارا با دوخت سبز آدامیت خواهد بود که زیبایی دوچندانی را به فضای کابین اهدا می‌کند. از امکانات دیگر پژو ۲۰۸ جدید هم می‌توان به سیستم‌های کنترل پایداری و کمکی رانندگی، سیستم کنترل کشش، انواع پورت‌های تایپ C و A، سیستم ترمز اضطراری، شارژر وایرلس تلفن همراه و… اشاره کرد.

در بخش قوای فنی، ارزان‌ترین نسخه دارای یک واحد ۱.۲ لیتری سه سیلندر است که ۷۵ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ‌های جلو می‌فرستد. نسخه قدرتمندتر (با همان پیشرانه قبلی) ۱۰۰ اسب بخاری به یک جعبه دنده دستی شش سرعته متصل است. با سفارش ۲۰۸ با موتور هیبریدی ملایم با قدرت ۱۰۰ یا ۱۳۶ اسب بخار، یک خودروی شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک دریافت خواهید کرد، اما نسخه برقی پژو ۲۰۸ موسوم به e۲۰۸ به یک موتور برقی در محور جلو با حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار تجهیز شده است. باتری‌های این خودرو ۵۱ کیلووات ساعتی هستند که در حالت شارژ کامل توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتری را برای این هاچ‌بک فرانسوی طبق چرخه WLTP فراهم می‌آورند. با استفاده از شارژر ۱۰۰ کیلوواتی، شارژ این خودرو ظرف مدت کم تر از ۲۵ دقیقه طول می‌کشد تا از ۲۰ به ۸۰ درصد برسد.

پژو3

پژو، فیس لیفت ۲۰۸ را در ماه نوامبر به فروش خواهد رساند. از زمان عرضه این نسل در اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون، تقریباً یک میلیون دستگاه آمار فروش برای آن به ثبت رسیده است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • حسین

    به این میگن صنعت خودرو جذاب ودوست داشتنی تورو خدا یکم یاد بگیرید.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر