این گاو از پنج خانه ۱۰۰ متری در ولنجک گران تر است + عکس

گاو ۴ و نیم ساله نژاد نلور که با نام Viatina-۱۹ FIV Mara Imóveis شناخته می شود، اخیراً ۴.۳ میلیون دلار قیمت گذاری شده که همین باعث شد گران ترین گاو جهان لقب گیرد.

این گاو از پنج خانه ۱۰۰ متری در ولنجک گران تر است + عکس

به گزارش تیترکوتاه؛ یک سوم از مالکیت این گاو اخیراً در حراجی در آراندی برزیل به مبلغ 6.99 میلیون ریال معادل 1.44 میلیون دلار فروخته شد و ارزش کل آن به 4.3 میلیون دلار و چیزی در حدود 220 میلیارد تومان رسید.

Viatina-19 FIV Mara Imóveis در سال گذشته به عنوان گران‌ترین گاو در جهان معرفی شد، زمانی که نیمی از مالکیت آن در حراجی به قیمت حدود 800000 دلار فروخته شد؛ که خودش یک رکورد شکنی قیمتی بود.

این معامله رکورد شکن به ویژگی های ژنتیکی نژاد گاو نلور و همچنین تقاضا برای حیوانات با کیفیت بالا با ویژگی های ژنتیکی متمایز اشاره دارد.
 
قیمت Viatina-19 FIV Mara Imóveis نقطه عطف جدیدی برای نژاد نلور است. نژادی از گاو که در سراسر جهان به دلیل ویژگی‌هایش بسیار با ارزش آن از جمله خز سفید براق، پوست شل، قوزهای پیازی بزرگ بالای شانه‌هایش شناخته می‌شود.

یکی از ویژگی های اصلی آن در درجه اول  مقاومت طبیعی بالای این نژاد در هوای گرم شناخته شده است.

خز سفید آنها طول موج های نور را منعکس می کند، و همچنین این واقعیت که غدد عروقی آنها دو برابر بزرگتر و 30 درصد بیشتر از غدد عروقی بیشتر نژادهای اروپایی است.

گاو نلور که به نام منطقه هندی نلور در ایالت آندرا پرادش نامگذاری شده است، متابولیسم بسیار کارآمدی نیز دارد و به آن اجازه می دهد حتی در علوفه های با کیفیت پایین نیز رشد کند.

نفوذ حشرات خونخوار  به آنها دشوار است و این نژاد نیز به راحتی تولیدمثل می‌کند. گاوهای ماده‌ این نژاد، کانال‌های زایمان بزرگ‌تری نسبت به سایر نژادهای گاو دارند و گوساله‌ها تقریباً به هیچ کمکی از انسان متولد می شوند.

طبق گزارش گاردین در سال 2018، اسپرم  گاو نر نلور می تواند 5000 دلار در هر دوز 0.55 میلی لیتر (0.03 اونس) قیمت داشته باشد. حدود 167 میلیون گاو نلور در برزیل وجود دارد که معادل حدود 80 درصد از گاوهای این کشور است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر