چه کسانی نمی‌خواهند دلار ارزان شود؟

محمد صادقی، کارشناس اقتصادی، درباره اثرات دلارزدایی در اقتصاد گفت: دولت سیزدهم تلاش کرده است از ظرفیت مغفول کشورهای همسایه و منطقه برای افزایش مبادلات تجاری کشور استفاده کند و همین موضوع نیز توانسته کمک زیادی به روند دلارزدایی که دولت در یک سال گذشته پیگیر آن بوده است، داشته باشد.

چه کسانی نمی‌خواهند دلار ارزان شود؟

وی ادامه داد: در روزهایی که اغلب کشورهای دنیا به دنبال دلار زدایی از مبادلات خود هستند، اینکه در داخل کشور ما برخی نگران موفقیت دولت در این ماجرا هستند، جای تفکر جدی درباره آنها و افکار آنها دارد، به نظر می‌رسد غربگرایان در داخل فعال شده‌اند تا این موفقیت دولت را کم ارزش جلوه دهند.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: آمریکا در دوره افول قرار گرفته و کشورهای جهان در حال کاهش وابستگی به دلار هستند، پایان آقایی دلار به زودی رخ خواهد داد، اینکه گفته می‌شود دلار زدایی و مبادله با ارزهای منطقه‌ای به سود دلالان خواهد بود، حرف گزافی است که عده‌ای در حال ترویج آن هستند.

صادقی افزود: اینکه گفته می‌شود ارز ایران با سایر کشورها مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، درست نیست و باید دید کشورهایی که با آنها تجارت انجام می‌دهیم، حجم و نوع تجارت ما با آنها چگونه است، سیاست دلارزدایی می‌تواند با تجارت با کشورهای همسایه و منطقه، موفق باشد و ارز هر دو کشور نیز مورد مبادله قرار گیرد.

 

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    دلار تا حداقل ۱۰۰ سال دیگر آقای ارزها است حکایت شما شده مار شکلی و نوشتاری که نشان مردم می دهید

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر